وحدت حوزه و دانشگاه در ایجاد تحول در علوم انسانی موثر است

زاهد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در ایجاد تحول در علوم انسانی موثر است زیرا حوزه علمیه و دانشگاه، نهاد اصلی آموزشی و پرورشی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید سعید زاهد، امروز یکشنبه (27 آذر) در مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی» که همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه و با عنوان «تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری» در دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در ایجاد تحول در علوم انسانی موثر است زیرا حوزه علمیه و دانشگاه، نهاد اصلی آموزشی و پرورشی جامعه هستند و اتحاد بین آنها به بالندگی هر  طرف کمک خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز افزود: از زمان سیطره نظام لیبرال دموکراسی بر جهان شاهد یک جهان عاری از معنویت بودیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی سال ۵۷ در واقع شورشی علیه نظام ظالمانه لیبرال سرمایه داری و در مقابل دیکتاتوری و استعمار بود و وقتی کارنامه ۴۰ ساله خود را مشاهده می‌ کنیم ضمن مشاهده کارنامه مطلوب سخت افزاری، ولی متوجه شدیم که در بحث‌ معنویت موفق نبودیم و بسیاری از مسائلی که در دنیای لیبرال سرمایه داری وجود داشت به کشور ما هم منتقل شد.

زاهد افزود: امامین انقلاب در این خصوص هشدار داده بودند و به همین دلیل، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تحول در علوم انسانی را گوشزد کو از سال ۷۱ فرمان علوم انسانی را صادر کردند اما در دانشگاه‌ ها کمتر دنبال شد اما پیشرفتش در حوزه مطلوب تر بود.

وی با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌ های تحول در علوم انسانی از سال ۹۶ گفت: با شیوع کرونا این همایش در موضوعات جدید برگزار نشد اما اکنون امکانش فراهم شده است و تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موضوع اصلی این همایش در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1240673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha