پوستر دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی» همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه رونمایی شد

پوستر دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی» همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه با عنوان «تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، پوستر دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی»، امروز یکشنبه (27 آذر) همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه و با عنوان «تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری» و با حضور استاندار فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان و تعدادی از مسئولان فارس و اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز مورد رونمایی قرار گرفت.

محمدهادی ایمانیه در این همایش با بزرگداشت شهید آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و ‌دانشگاه گفت: استقلال یک نظام توحیدی است که استقرار ارزش‌ های معنوی و اخلاقی در کشور را در پی دارد و برای دست یابی به استقلال باید منویات امامین انقلاب اسلامی و قانون اساسی را دنبال کنیم.

استاندار فارس ادامه داد: انسان پروری و رسیدن به اوج کمال انسانی در انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارد و اگر قبول داریم جامعه نسبت به مباحث تعلیم و تربیت مشکلاتی دارد و بیمار است باید نسبت آنها را بشناسیم و رفع کنیم و نقش علما در این امر حائز اهمیت فراوانی است.

وی ضمن ابراز رضایت از برگزاری دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی» اظهار کرد: برگزاری این همایش نشان می ‌دهد که مسئولان ما بیماری را شناخته‌ و برای درمان آن اقدام کرده اند و خواستار خروجی عملیاتی این همایش هستیم.

ایمانیه با تاکید بر اینکه متاسفانه طی سال‌ های پس از انقلاب اسلامی، کیفیت را فدای کمیت کرده ایم، عنوان کرد: از حجم زیادی از واحدهای معارف و کلاس‌ های دینی برخورداریم و باید نتایج مطلوب تری در پی داشت اما اینگونه نبوده است و در حوزه تربیت باید به آسیب شناسی بپردازیم.

وی با اشاره به وقایع سه ماه اخیر هم گفت: در این مدت با حرکاتی از سوی بعضی جوانان مواجه شدیم و لازم است کیفیت اقدامات با هدف تحقق رشد معنوی مجددا در اولویت اول قرار داده شود و نظام تعلیم و تربیت ما دچار مشکلاتی است که باید اصلاح شوند.

استاندار فارس، تمرکزگرایی بیش از حد را از چالش ‌های مهم در بخش دانشگاهی دانست و بیان کرد: تمام تصمیم ‌ها به وزارتخانه معطوف شده است و مصوبه هیئت امنای دانشگاه‌ ها با این همه اساتید فرهیخته را باید یک کارشناس از وزارتخانه تایید کند که صحیح نیست و پیشنهاد می کنیم که مسئولان وزارت علوم، اتخاذ تصمیمات دانشگاهی را به دانشگاه‌ های برتر کشور تفویض کنند.

کد خبر 1240675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha