بیش از ۷ میلیارد تومان در قالب جدول ۱۷ به مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی اختصاص می‌یابد

منادی گفت: امسال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب کمک‌های حمایتی جدول ۱۷، در مرحله نخست مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به موسسات فرهنگی، هنری، قرآنی و سینمایی استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مجید منادی، امروز یکشنبه (۲۷ آذر) در نشست هم‌اندیشی موسسات فرهنگی و هنری که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی مردمی از وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است و این اداره کل از طرح‌های خلاقانه مردمی حمایت می‌کند.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: امسال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب کمک‌های حمایتی جدول ۱۷، در مرحله نخست مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به موسسات فرهنگی، هنری، قرآنی و سینمایی استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

 

وی اذعان کرد: تمامی موسساتی که دارای ایده خلاقانه هستند، طرح‌های خود را به ما ارائه کنند تا در یک برنامه زمانی مشخص تمام این برنامه‌ها را مورد بررسی قرار داده و برنامه‌های قابل اجرا را نیز اجرایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه در موضوع حمایت‌های این اداره کل در قالب جدول ۱۷ تاکنون تلاش و سعی بر این بوده که عدالت کاملا رعایت شود و صدور فراخوان نیز به همین دلیل است، اضافه کرد: در سراسر خوزستان طرح‌های هویت‌ساز متناسب با هویت شیعی و انقلابی و ولایی مردم استان مورد حمایت ما است.

 

منادی تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل کمیته‌های تخصصی، نمایشگاه توانمندی‌های موسسات و موارد مشابه فضایی فراهم شود که تمامی امور فرهنگی استان توسط موسسات فرهنگی هنری برگزار شود.

 

وی در توضیح اعتبار حمایتی به موسسات به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کمک‌های حمایتی به نهادهای دینی و فرهنگی تحت عنوان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی به موسساتی که دارای مجوز رسمی ثبت شده از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دارای شناسه ملی، اهلیت و صلاحیت باشند، کمک‌های حمایتی اختصاص می‌دهد.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هدف از برگزاری این نشست را شفاف‌سازی در خصوص ارائه طرح‌های حمایتی و ایجاد تعامل و ارتباط با موسسات فرهنگ و هنری دانست و عنوان کرد: ما رزمندگان جبهه فرهنگ و هنر وظیفه داریم خادم شما باشیم و از موسسات فرهنگی به عنوان مجموعه مردمی حمایت کنیم.

 

وی ادامه داد: فراخوان طرح حمایتی در سراسر استان اطلاع‌رسانی شد و اولویت در این دوره با شهرستان‌ها و طرح‌های ابتکاری، خلاقانه و موثر است و همچنین متقاضیان واجد شرایط می‌توانند طرح‌های خود را در موضوعات حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب فرمت خاص جدول ۱۷ تهیه و به صورت مکتوب تا تاریخ ۳۰ آذر به دبیرخانه این جدول واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارائه دهند.

 

منادی ابراز کرد: همه موسسات فرهنگی و هنری که دارای ثبت رسمی و حساب‌رسی مالی رسمی شدند، می‌توانند هر یک از موضوعات حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و در این راستا برنامه‌های اجرایی و طرح‌هایی که در کاهش این موارد کمک خواهد کرد را ارائه کرده تا در کمیته جدول ۱۷ طرح و در صورت تصویب، کمک‌های حمایتی را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ریاست کمیته جدول ۱۷ برعهده نماینده ولی فقیه در استان خوزستان است، یاد آور شد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان عضو و دبیر کمیته، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان، مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان، نماینده مجمع نمایندگان استان در شورای فرهنگ عمومی به عنوان ناظر کمیته از دیگر اعضای کمیته جدول ۱۷ هستند.

 

یادآوری می‌شود، در این نشست مدیران مسئول موسسات فرهنگی و هنری در خصوص مشکلات و چگونگی ارائه طرح به بحث و تبادل نظر پرداختند.   

 

کد خبر 1240679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha