۳۰ رشته قنات شیراز در معرض غیرفعال شدن هستند

تذروی گفت: از ۹۹ رشته قنات شهر شیراز ۳۵ رشته خشک و ۳۰ رشته آن از آبدهی کمی برخوردارند و در حال تبدیل شدن به قنوات غیرفعال هستند و مسئولان استان فارس باید این قنات های قدیمی را شناسایی کرده و مقاوم سازی و پایدار سازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدتقی تذروی، امروز یکشنبه (27 آذر) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: پیرو بخش نامه سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه تمامی نیروهای خانواده ایثارگران شاغل در شهرداری شیراز که به صورت پیمانی، قراردادی، شرکتی و حجمی مشغول بکار هستند و مشمول قانون تبدیل وضعیت شده اند باید در اسرع وقت تبدیل وضعیت شوند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: متاسفانه این روند در شهرداری شیراز با تاخیر و به کندی پیش رفته و موجب گلایه مندی و نارضایتی پرسنل محترم شهرداری شده است و تعدادی از این نیروهای حجمی برای احقاق حق خود مبنی برای برخورداری از مزایای قانون فوق به دیوان عدالت اداری شکایتکرده  و حکم الزام شهرداری مبنی بر تبدیل وضعیت از نیروهای حجمی به نیروی رسمی را اخذ کرده اند و شهرداری شیراز این تبدیل وضعیت را باید تسریع کند.

وی با اشاره به پدیده خشکسالی و کم بارانی در فارس هم بیان کرد: با وجود این مشکلات همچنان کشت و زرع به روش های سنتی در استان اجرا می شود که فرونشست زمین را در پی خواهد داشت.

تذروی ادامه داد: متاسفانه استفاده از آب سفره های زیر زمینی در بخش کشاورزی  و صنعت و عدم توازن میان میزان برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی و بارندگی در استان فارس بروز پدیده هایی همچون فرو چاله و فرونشست زمین را در پی داشته است.                                                                                                   

وی تاکید کرد: خشکسالی های به وجود آمده قنات های شهر شیراز را هم در معرض مشکلات متعددی قرار داده است و از مجموع 99 رشته قنات شهر شیراز 35 رشته خشک و 30 رشته آن از آبدهی کمی برخوردار بوده و در حال تبدیل شدن به قنوات غیرفعال هستند و مسئولان باید این قنات های قدیمی را شناسایی کرده و با مسیریابی قنات ها به مقاوم سازی و پایدار سازی آنها اقدام کنند و چاه های غیرمجاز هم پلمب شوند.

کد خبر 1240683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha