اتحادیه عرب، حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی را محکوم کرد

معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین های اشغالی، حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی را محکوم کرد و از جامعه بین الملل خواست تا با تدبیر خود زمینه حمایت از مردم فلسطین را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مستقبل وطن نیوز، دکتر سعید ابو علی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین های اشغالی تشديد حملات سيستماتيك رژیم صهیونیستی عليه شهر قدس اشغالي و حملات مكرر به مردم فلسطين، اموال و مقدسات اسلامی و مسیحی را محكوم كرد.

 

وی افزود: آخرین حمله آنان، نیز حمله ده ها شهرک نشین  روز یکشنبه به مسجدالاقصی از طرف باب المغاربه بود که به شدت توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل محافظت می شد.

 

ابوعلی اظهار کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی در حیاط مسجدالاقصی حضور داشتند و جوانان فلسطینی را از حیاط بیرون کردند و برای ورود نمازگزاران و دانش آموزان مدارس شرعی به مسجدالاقصی جلوگیری به عمل آوردند.

 

وی تاکید کرد: تجاوزات مکرر به مسجد الاقصی توسط  شهرک نشینان تحت حمایت مقامات اشغالگر اسرائیل با هدف تغییر وضعیت موجود و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن صورت می گیرد.

 

ابوعلی همچنین تصمیم اخراج خودسرانه و ناعادلانه صلاح الحموری، وکیل و فعال حقوق بشر به فرانسه و پس گرفتن هویت او توسط دادگاه اشغالگر به بهانه «نقض وفاداری به اسرائیل» صادر شده بود، محکوم کرد.

 

رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه تصمیمات اخراج توسط صهیونیست ها تحت سیاست پاکسازی قومی و آوارگی اجباری از قدس و تلاش برای محاصره شهر مقدس، منزوی کردن آن از اطراف، تخلیه آن از ساکنان اصلی وتغییر در ویژگی های جمعیتی، جغرافیایی و تاریخی آن را  ناقض قوانین بین المللی و قطعنامه های مشروع بین المللی و جنایت علیه بشریت خواند.

 

معاون دبیرکل اتحادیه عرب از جامعه بین‌الملل و گروه های بین المللی خواست  برای جلوگیری از تشدید تنش‌ ها، همزمان با تسلط قریب‌الوقوع راست ‌گرایان جدید اسرائیل، زمینه حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین را فراهم کرده و قطعنامه‌ ها را اجرا کنند. وی در ادامه نسبت به تشدید حملات هشدار داد و گفت: این اقدامات صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند.

گفتنی است،‌ده ها شهرک نشین به بهانه عید انوار یهودی به مسجدالاقصی حمله کردند و جنبش حماس نیز در مقابله با این اقدامات صهیونیست ها، خواستار حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی شد.

کد خبر 1240745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha