مسجد طراز اسلامی یکی از مؤلفه‌های مهم تحقق تمدن نوین اسلامی است

یوسفی گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش بسزایی ایفا می کند، مسجد طراز اسلامی است.

محسن یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌هایی که در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش بسزایی ایفا می کند، مسجد طراز اسلامی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن یا اشاره به اینکه حرکت به سمت «مسجد طراز اسلامی» یکی از مؤلفه‌های مهم در تحقق تمدن نوین اسلامی است ادامه داد: زمانی به مسجد طراز اسلامی می رسيم كه همه كاركردهای مسجد فعال شود كه در غير اين صورت هرگونه حركت و فعاليت در محيط مسجد و يا بيرون مسجد، ابتر است.

 

وی بابیان اینکه جوانان خلاق و با استعداد کانون های فرهنگی هنری با فعالیت های بیشمار خود در مساجد و جامعه اعتماد مردم را نیز به خود جلب کرده اند افزود: این اعتماد مردم با نحوه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری کرده است.

 

یوسفی گفت: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزارهایی که در اختیار دارند بسیاری از طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی خود را با محوریت جوانان پیش می برند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی نتیجه مطلوب را کسب کنیم باید مسجد در راس امور قرار دهیم و ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا و سایر ارکان مسجد را در برگزاری برنامه های فرهنگی وارد کنیم.

 

وی بابیان اینکه احیای کارکرد اصلی کانون ‌های فرهنگی هنری این نهاد را به سمت مسجد طراز اسلامی سوق می دهد گفت: مشخص شدن مسیر حرکت و جنس فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در واقع توجه به رسالت کانون ها، کانون های که امن ترین مکان برای حضور نسل جوان در جامعه است.

 

یوسفی بابیان اینکه ۲۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان بن فعالیت می کنند گفت: کانون های فرهنگی هنری این شهرستان نیز با برگزاری فعالیت های ویژه فرهنگی هنری بخصوص در بحث کارگاه های مهارت آموزی برای بسیاری از جوانان ایجاد اشتغال کرده اند.

 

کد خبر 1240770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha