بزودی شاهد توسعه علمی استان با مشارکت فعالان کانون های مساجد خواهیم بود

بحرالعلومی گفت: امروز نیز ۲۰ کانون فرهنگی هنری در اجرای برنامه آموزشی و تربیتی رویش بچه های مسجد احسان مشارکت دارند که امیدواریم با موفقیت آنها در سال های آینده این رقم افزایش یابد و شاهد توسعه علمی استان با مشارکت فعالان کانون های مساجد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی شامگاه (27 آذرماه) در آئین افتتاحیه رویش بچه های مسجد احسان در سالن همایش های آب منطقه ای استان گفت: یکپارچگی و اتحاد کشور ایران تحت لوای پرچم امیر المومنین (ع) به مرکزیت استان اردبیل رخ داد و زمینه های تشکیل کشور اسلامی رقم خورد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح به برکت سخنان نورانی امیر المومنین حضرت علی (ع) که فرمودند «العلم السلطان» معنای توسعه با محوریت مساجد را به ما بازگو می کند و امیدواریم به برکت این سخنان زمینه ترقی و پیشرفت کشور را به دستان توانمند این نسل را شاهد باشیم.

 

وی اذعان داشت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز به برکت نام امام خمینی (ره) منشا خیر و برکت در استان اردبیل شده است و از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متعدد در استان حمایت می کند.

 

بحرالعلومی اضافه کرد: اگر به گذشته های دنیای غرب نگاه کنیم دوران تاریک قرون وسطی که زمینه زیر سوال بردن دینداری بود اما در جهان اسلام به مدد پرورش عالمان و دانشمندان گام های بزرگی را برای توسعه و ترقی برمی داشتند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: همه این دانشمندان همان روحانیانی بودند که در مساجد پرورش یافته بودند و تمام علوم طبیعی به مدد همین روحانیان سرآمد شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پایه های علم در اسلام به برکت مساجد ترقی یافت، یادآور شد: امروز نیز 20 کانون فرهنگی هنری در اجرای برنامه آموزشی و تربیتی رویش بچه های مسجد احسان مشارکت دارند که امیدواریم با موفقیت آنها در سال های آینده این رقم افزایش یابد و شاهد توسعه علمی استان با مشارکت فعالان کانون های مساجد باشیم.

 

 

کد خبر 1240785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha