انقلاب اسلامی فعالیت فرهنگی زنان را مسجدمحور کرد

تجلی‌تهرانی با بیان‌اینکه انقلاب اسلامی فعالیت‌های فرهنگی زنان را مسجدمحور کرد، گفت: تشکیل پایگاه‌های بسیج خواهران و تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران با مرکزیت مساجد، این مهم را اثبات می‌کند.

«فروغ‌الزمان تجلی‌تهرانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی اساسی در جامعه ایران رقم زد، اظهار کرد: این انقلاب صرفا انقلاب سیاسی نبود بلکه دگرگونی بنیادین در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز به دنبال داشت.

 

این فعال فرهنگی افزود: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد امام خمینی (ره) با تاکید بر ماهیت اسلامی نظام جدید زمینه تحول در تمام لایه های کشور را فراهم کردند.

 

این پژوهشگر و مولف تصریح کرد: از تحولات بزرگی که انقلاب اسلامی رقم زد ارتقای جایگاه بانوان در همه سطوح و در تمام حوزه ها بود از جمله موجب شد افق های بیشتری به روی زنان به ویژه در مراکز مختلف دینی و فرهنگی همچون مساجد گشوده شود. تشکیل پایگاه های بسیج خواهران در مساجد از مهم ترین اتفاقات در کشور در عرصه فرهنگی مربوط به بانوان بود.

 

تجلی تهرانی ادامه داد: چنان که امروزه تقریبا در هر مسجدی به ویژه در کلان شهرها بانوان کارهای بسیار بزرگی انجام می دهند و جمع زیادی از نمازگزاران و فعالان مساجد، از این قشر هستند. این حقیقت یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که کمتر درباره آن صحبت می شود. تشکیل حوزه های علمیه خواهران نیز از اقدامات دیگری است که در بدو امر با محوریت مساجد انجام شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که به دروغ و برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی و به انحراف کشیدن جوانان ایرانی شعار زن، زندگی و آزادی را مطرح کردند آیا از وضعیت زن در جامعه ایرانی قبل از پیروزی انقلاب خبر ندارند؟ آیا اطلاع ندارند که بانوان کمترین میزان حضور را در اجتماع داشتند؟ این انقلاب اسلامی بود که زمینه حضور عفیفانه زنان در اجتماع را فراهم کرد. شریعت اسلام همیشه مشوق تکریم زنان بوده است و این مفهوم با پیروزی انقلاب اسلامی افزایش نیز یافت.

کد خبر 1240918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha