جزئیات برنامه میزبانی چهارمحال و بختیاری از ۵ شهید گمنام اعلام شد

سرهنگ ذوالفقاری گفت: این استان همزمان با روز پنجشنبه ۲۹ آذر میزبان پنج شهید گمنام است که پیکر مطهر این شهیدان در روز شهادت حضرت فاطمه (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی در خاک آرام می‌گیرد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آیین استقبال از این شهیدان گلگون کفن از ساعت ۸ صبح امروز (۲۹ آذر) در فرودگاه شهرکرد آغاز می شود و پس از آن حضور این پنج شهید گمنام در سراسر استان ادامه دارد و در نهایت در روز شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی به خاک سپرده می‌شوند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این شهدا از سن ۱۷ تا ۲۰ سال بودند و محل شهادت سه تن از آنها در منطقه شلمچه در زمان حمله دشمن در سال ۶۷ بوده و یک شهید دیگر نیز در عملیات خیبر در منطقه مجنون و شهید دیگر در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده است.

 

وی ادامه داد: سه تن از این شهدای والامقام در منطقه بازفت در شهرستان کوهرنگ، منطقه ریگ در لردگان و شهر پردنجان تشییع و به خاک سپرده می شود و ۲ شهید دیگر در شهرستان شهرکرد در شهرک منظریه و قطب صنعتی شهرکرد همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی به خاک سپرده می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به دیگر برنامه های استان با حضور پیکر پاک مطهر شهیدان اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه رنگ لاله های سرخ در مدارس، برنامه وداع با شهدا در شهرکرد، فارسان و لردگان و برنامه تشییع و خاکسپاری شهدا در لردگان، کوهرنگ، فارسان و لردگان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: برنامه تشییع پیکر یکی از شهیدان از ساعت ۹ و سی دقیقه روز شهادت حضرت زهرا (س) از میدان ۱۲ محرم به سمت میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتوان (س) همراه با اجتماع هیئت های عزاداری برگزار می شود.

 

وی افزود: یک برنامه محوری هم در روز ۱۳ دی در استان پیش بینی شده که در مصلی امام خمینی (ره) از سوی سپاه همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می شود که پس از این برنامه، تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در استان انجام می گیرد.

 

کد خبر 1240969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha