جایگاه علم و فناوری محور توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است

عضو کمیته صیانت از حقوق مردم در ستاد حقوق بشر کشور گفت: جایگاه علم و فناوری محور توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و در سند چشم انداز بیست ساله، ایران کشوری با جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، مراسم تجلیل از رتبه های برتر آزمون سراسری و معلمان پژوهشگر شهرستان قرچک شب گذشته(۲۸آذرماه) با حضور نماینده مردم دیار پانزده خرداد در مجلس شورای، فرماندار و مسئولان ادارات و خانواده‌های برترین‌های آزمون سراسری در سالن ملائک، برگزار شد.


در این‌ مراسم‌ با شکوه، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک، از راهیابی دانش آموزان شهرستان قرچک به دانشگاه های ممتاز کشور و کسب رتبه های برتر در آزمون سراسری اظهار خوشحالی کرد و حمایت از نخبگان  علمی را وظیفه همه مسئولان دانست و بر عزم جدی مجلس و دولت بر رفع موانع موجود، تاکید کرد.

 

نوش‌آبادی علم و پژوهش را  پایه‌ی پیشرفت همه‌جانبه‌ی کشور دانست و آن را  مهم‌ترین ابزار و پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی برشمرد.


رئیس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران، هدف از پژوهش را رسیدن به مرجعیت علمی و حل مسائل کنونی و آینده‌ی کشور دانست و اظهار داشت: تولید علم و توسعه علمی به عنوان موتور محرکه توسعه همه جانبه و پایدار کشورها، نقش عمده ای را ایفا می کند و  امروزه تمامی کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه برای حفظ یا ایجاد بنیان های توسعه یافتگی و ارتقاء قدرت رقابت خود با دیگر کشورها، علم و فناوری را به عنوان محور اصلی فعالیت های خود مورد توجه قرار می دهند و بودجه های کلانی را به فعالیت های تحقیقاتی اختصاص می دهند.


نوش‌آبادی افزود:جایگاه علم و فناوری محور توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و برای دستیابی به توسعه علمی و مرجعیت علمی به برنامه ریزی استراتژیک و سرمایه گذاری کلان نیاز است.


وی گفت: در سند چشم انداز بیست ساله، ایران کشوری با جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه هدفگذاری شده است و برای رسیدن به این هدف، عزم جهادی و روحیه انقلابی نیاز است.

کد خبر 1240978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha