نخستین خط ویژه اتوبوس های تندرو در کلانشهر کرج راه اندازی می شود

رحیمی با اعلام خبر راه اندازی نخستین خط ویژه اتوبوس های تندرو در کلانشهر کرج گفت: این اقدام با هدف کاهش میزان آلودگی هوا و تشویق مردم برای بهره برداری از وسائل نقلیه عمومی در شورای شهر کرج انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، علیرضا رحیمی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر راه اندازی نخستین خط ویژه اتوبوس های تندرو در کلانشهر کرج گفت: این اقدام با هدف کاهش میزان آلودگی هوا و تشویق مردم برای بهره برداری از وسائل نقلیه عمومی در شورای شهر کرج انجام شده است.

 

رئیس کمیسیون عمرانی و حمل و نقل شورای شهر کرج افزود: طرح مطالعاتی خط تندرو به طول 30 کیلومتر در شهر کرج با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل همگانی انجام شده است.

 

به گفته وی، شهرداری کرج با توجه به کمیسیون عمران و حمل و نقل برابر با بی آر تی عمومی به عنوان تبصره 59 بودجه سال جاری این خط را راه اندازی می کند.

 

وی توضیح داد: این خط ویژه به طول 30 کیلومتر دارای 21 ایستگاه است و رعایت سیما و منظر شهری همچنین تردد آسان معلولان حرکتی به ویژه جانبازان برای آن در نظر گرفته شده است.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: خط ویژه اتوبوس از میدان حصارک، کرج، بلوار شهید چمران را به ایستگاه قطار شهری شهید سلطانی کرج متصل می کند.

 

گفتنی است در خصوص میزان هزینه تخصیص داده شده برای خط ویژه اتوبوس این برآورد به 150 میلیارد تومان می رشد که در طول مسیر نیز 41 دوربین نیز قرار دارد.

کد خبر 1241030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha