مهارت آموزی به جای مدرک گرایی به دغدغه جامعه تبدیل شود

شعبانی گفت: مهارت آموزی به جای مدرک گرایی باید تبدیل به دغدغه همگان شود زیرا فراگیری این امر نقش مهمی در رونق اشتغال، کارآفرینی و توسعه پایدار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حسن شعبانی امروز سه شنبه (۲۹ آذر) در نشست با رئیس، کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان جهرم با بیان اینکه این مراکز در جامعه اثرگذار است، گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی از مهم ترین اهداف فنی و حرفه ای است. 

 

فرماندار ویژه جهرم افرود: مهارت آموزی به جای مدرک گرایی باید تبدیل به دغدغه همگان شود زیرا فراگیری این امر نقش مهمی در رونق اشتغال، کارآفرینی و توسعه پایدار دارد.  

 

وی با اشاره به اینکه داشتن فن و حرفه تاثیر مستقیم بر کاهش آسیب های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: نقش آموزش فنی و حرفه ای در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار است و مهارت آموزی موجب اشتغال جوانان می شود. 

 

شعبانی ادامه داد: توانمندسازی مهارتی جوانان نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و زدودن فقر از جامعه دارد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم به بازدید اخیر خود از این مجموعه اشاره کرد و بیان داشت: نسبت به فنی حرفه ای دغدغه مند هستم و به همین دلیل بازدید ۲ ساعت از این مجموعه برای احصا‌ و احیای مسائل و مشکلات آن داشتم. 

 

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات و ادوات در کارگاه های مراکز فنی و حرفه ای جهرم وجود دارد، تاکید کرد: باید از ظرفیت و پتانسیل مرکز فنی و حرفه ای برادران در شهرستان جهرم استفاده و بهره وری شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در پایان اظهار کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای جهرم قابلیت تبدیل به یک اردوگاه مهارتی دانشجویی و دانش آموزی را دارد.

کد خبر 1241050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha