حمایت از بخش تعاون بستر رونق اشتغال است

مسکنی با اشاره به رویکرد دولت در حمایت از اشتغال، گفت: حمایت از بخش تعاون با هدف برطرف کردن مشکلات و ایجاد اشتغال در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مهدی مسکنی امروز در نشست با تعاونی های ازنا، اظهار کرد: یکی از مشکلات در حوزه فعالیت های اقتصادی، آموزش است و بسیاری نحوه دریافت وام را نمی‌دانند و اقدامات به دریافت تسهیلات می‌کنند که در نهایت یک بدهکار به جامعه معرفی می‌شود.

 

وی افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون دریافت و پرداخت تسهیلات را تسهیل می‌کند که انتظار می‌رود متقاضیان از این ظرفیت استفاده کنند.

 

معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کاهش ارزش سرمایه در گردش تعاونی ها را درک می‌کنیم و به وزارتخانه انتقال می‌دهیم، متقاضیان با ارایه طرح می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند چراکه مشکلی برای پرداخت اعتبار در بخش تعاون وجود ندارد.

 

مسکنی بیان کرد: تعاون یک حامی دارد آن هم رییس‌جمهور مردمی است که تمام قد برای بخش تعاون تلاش کرده و تاکید می کند که مشکلات این بخش برطرف شود.

 

وی ادامه داد: پس از ۱۱ سال به بودجه کشور رفته ایم و ۲۵ درصد از تبصره ۱۶ و ۱۸ سهم بخش تعاون است و این مبلغ ۱۰۲ همت ( هزار میلیارد تومان) است.

 

مسکنی اظهار کرد: هر میزان تسهیلات در شهرستان مصوب شود دو برابر پرداخت خواهیم کرد. تسهیلات کم بهره وجود ندارد و در واقع چهار نوع وام تبصره ۱۶، ۱۸، مشاغل خانگی و روستایی داریم و سود این تسهیلات ۱۲ درصد است.

 

کد خبر 1241063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha