آذربایجان در حوزه فرهنگ و هنر از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: آذربایجان در حوزه فرهنگ و هنر از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، "تراب محمدی" در این آیین ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر در استان آذربایجان شرقی، گفت:  استان ما با داشتن سابقه تاریخی تمدنی و فرهنگ غنی همواره نقش درخشانی در تاریخ این مرز و بوم داشته و در قضایای اخیر نیز اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از ابتدا تا به حال دشمنانی دارد که صدها هزار میلیارد هزینه کرده اند تا فرهنگ ایرانی و اسلامی را هدف قرار داده و خدشه‌ای به آن وارد نمایند و بر روی سه مورد فرهنگ شهادت، انتظار، امید و مرجعیت و ولایت فقیه تلاش کرده‌اند اما با همت و اقتدار مردم ایران نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به امنیت حاکم در آذربایجان شرقی در جریاتنات اخیر اظهار کرد: در اتفاقات اخیر استان تنها یک روز اندکی نا آرام بود که پس از آن به ثبات و آرامش مطلوب رسیده  و در حال حاضر در آرامش کامل به سر می‌برد.

وی در خصوص عدم برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در سال جاری عنوان کرد سالیان سال است که نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر تبریز برگزار می‌شود اما امسال شاهد این اتفاق نبودیم با وجود اینکه بخشی از اعتبارات آن نیز از اعتبارات استانی تأمین می‌شد و امید است در سال‌های آینده  این رویداد مهم فرهنگی با قدرت و قوت برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که استان آذربایجان شرقی سر  ایران است ادامه داد:  آذربایجان شرقی در حوزه رسانه از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است و امیدواریم آرزوی چندین ساله اهالی رسانه محقق شود و این استان دارای یک روزنامه با گستره توزیع ملی باشد.

در این آیین از تلاشهای "سیدقاسم ناظمی" تجلیل شد و "سیدمحمدحسین بلاغی" به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.

کد خبر 1241084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha