پخش برنامه زنده تصویری سیمای فارس از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به مناسبت شب یلدا

پهلوانیان گفت: ارتباط زنده تصویری سیمای فارس با حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، دروازه «قرآن»، حافظیه و سعدیه و به تصویر کشیدن حضور مردم در این اماکن از بخش های دیگر ویژه برنامه «یلدای دلگشا» به مناسبت شب یلداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، احمد پهلوانیان، امروز سه شنبه (29 آذر) با اشاره به برنامه های شبکه فارس در بلندترین شب سال در جمع خبرنگاران گفت: صدا و سیمای مرکز فارس به مناسبت شب «یلدا» ویژه برنامه های متنوع و شادی را در نظر گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس ادامه داد: برنامه «یلدای دلگشا» از 21 و 30 دقیقه تا یک و نیم بامداد در شب یلدا با حضور مجریان، مهمانان و خوانندگانی از اقوام و طوایف مختلف استان فارس به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.

وی از پخش برنامه های زنده هم خبر داد و گفت: ارتباط زنده تصویری سیمای فارس با حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، دروازه «قرآن»، حافظیه و سعدیه و به تصویر کشیدن حضور مردم در این اماکن از بخش های دیگر ویژه برنامه «یلدای دلگشا» به مناسبت شب یلداست.

پهلوانیان ادامه داد: در این برنامه، شاهد بازگویی خاطرات یلدایی همراه با قصه گویی در دورهمی های مردمی و پخش نماهنگ های شاد و سرگرم کننده خواهیم بود.

وی با اشاره به سایر برنامه ها هم اعلام کرد: ساعت 21 و 30 دقیقه پنج شنبه شب هم در برنامه های روزانه سیمای فارس از جمله «کاشانه مهر» و «صبح پارسی» به حال و هوای شب یلدا و آداب و رسوم این شب در فارس پرداخته خواهد شد و مستند «ناردونه» هم در شب یلدا از ساعت 21 و 30 دقیقه تا 24 از رادیو فارس پخش می شود.

پهلوانیان از اجرای ویژه برنامه های فضای مجازی در شب یلدا هم خبر داد و گفت: برگزاری پویش «ناردونه» با محوریت دریافت آثار مردمی درخصوص خاطرات شب یلدا، تکریم بزرگترها، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی، بازنشر تولیدات مردمی و کاربرساخته به ویژه شعرخوانی دانش آموزان و کودکان در فضای مجازی از این موارد است و تهیه گزارش مستند شهری با موضوع «شب یلدا»، پیشینه تاریخی شب یلدا، خاطرات مردم به مدت سه دقیقه، تولید پوستر و عکس نگاشت و تهیه فتوکلیپ از تصاویر ارسالی مخاطبان از دورهمی های شب یلدا از دیگر برنامه های فضای مجازی صدا و سیمای مرکز فارس است.

کد خبر 1241174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha