از اجرای نذر سه شنبه های مهدی تا توزیع ۲۰ بسته یلدای فاطمی

گلی زاده با اشاره به دستگیری بی بی دو عالم از فقرا و نیازمندان از توزیع ۲۰ عددمرغ و ۲۰ بسته شب یلدایی در بین فقرا و نیازمندان خبر داد و گفت: تلاش ما این است به هر بهانه ای فرهنگ فاطمی را گسترش دهیم.

فاطمه گلی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) را دارای ویژگی های خاصی دانست که هرکدامشان را می توان در آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه مودت و سوره کوثر مورد توجه و بررسی قرار داد.

 

مسئول کانون حضرت زینب(س) دیانتی رشت با اشاره به اینکه در این آیات می توان جایگاه رفیع آنحضرت را در نزد پروردگار فهمید، گفت: آن‌حضرت با حیا و عفت در جامعه حضور می یافت و چه در دوران جنگ و چه در غیر از آن توجه و رسیدگی به نیازمندان را سرلوحه کارش داشت.

 

وی تصریح کرد: صبر و بردباری، قناعت و ساده زیستی، ولایت مداری و خداباوری و.... از جمله خصویات بانویی است که بنا به فرموده رسول خدا(ص) برترین زن جهان است.

 

گلی زاده با اشاره به اینکه وقتی مردم جاهل جامعه پیامبر دختر را ننگ می‌دانستند خداوند حضرت فاطمه زهرا(س) را به رسول(ص) خود عطا کرد تا خلاف آنچه دیگران تصور می کردند باشد، ادامه داد: این نشان می دهد که مقام زن از همان ابتدا در اسلام والا و ارزشمند بود.

 

 

وی با بیان اینکه ما زنان با الگوپذیری از حیای فاطمی در سالروز عزای دردانه پیامبر ضمن سیاه پوش کردن مساجد و کانون و سر در خانه های خود به سوگ این شهید 18ساله می نشینیم، گفت: در ایام فاطمیه به مدت ۱۰ روز مراسم روضه برگزار کردیم و قرار است تا چهار روز آخر این ایام نیز برنامه داشته باشیم.

 

گلی زاده با اشاره به دستگیری بی بی دو عالم از فقرا و نیازمندان بیان کرد: در همین راستا ۲۰ عددمرغ و ۲۰ بسته شب یلدایی را بین فقرا توزیع کردیم.
 

 

وی به برپایی جلسه ختم قرآن دسته جمعی اشاره کرد و گفت: در این ایام ضمن برگزاری یادواره شهید موروثی، با خانواده شهید شریفی پور نیز دیدار داشتیم.

 

گلی زاده، اجرای نذر سه شنبه های مهدوی و برپایی سفره صبحانه مهدوی بعد از دعای ندبه را از دیگر فعالیت های انجام شده این کانون در فاطمیه اول برشمرد و اظهار کرد: هدف دشمن الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است در حالی که ما می بایست از هر فرصتی برای معرفی حضرت زهرا(س) آنهم با استفاده از ابزار روز بهره بگیریم.

 

وی تصریح کرد: بخاطر جامع‌ بودن شخصیت حضرت زهرا(س) به ایشان لقب «سیده النساء العالمین» دادند چرا که با حیا، عفت، حضور در فعالیت های اجتماعی و سیاسی، بصیرت داشتن و امام‌شناسی و.. الگویی تمام معنا برای آزادی خواهان هستند و تلاش ما این است به هر بهانه ای فرهنگ فاطمی را گسترش دهیم.

کد خبر 1241308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha