قانون‌مندی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی بود

همرزم شهید سلیمانی گفت: قانون‌مندی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی بود و امروز همه مسئول هستیم تا مکتب شهید سلیمانی را نه تنها در ایران بلکه در جهان گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، سردار عباس یگانه در کنگره ملی شهود سلیمانی با محوریت نماز در مکتب شهید سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: دشمن برای رسیدن به مقاصد خود بی بندباری را گسترش می‌دهد.

 

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه جوانان و نوجوانان اگر یک صدم از وقتی را که برای فضای مجازی هزینه می‌کنند، برای آشنانی با مبانی اسلام صرف کنند، گمراه نمی‌شوند، افزود: نماز کلید بهشت و تمامی پاکی‌ها در نماز است اگر نماز انسان مورد قبول خداوند سبحان باشد دیگر اعمال نیز پذیرفته می‌شود.

 

یگانه با ذکر خاطره‌هایی از سردار سلیمانی، گفت: این سردار رشید اسلام مقابل آمریکایی نماز می‌خواند تا بگوید شما نمی‌توانید با ایمان و اعتقاد رزمندگنان مقابله کنید. حاج قاسم سلیمانی همواره نماز را حتی در زیر آتش دشمن اول وقت می‌خواند و این گونه بود که سردار دل‌ها شد و پس از ۶۰ سال عمر، تشییع پیکر ایشان با عظمت برگزار شد.

 

همرزم شهید سلیمانی، قانون‌مندی و ولایت‌پذیری را از جمله ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی بیان کرد و افزود: سردار دل‌ها خودش را وقف مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی کرده بود و به انجام مسایل شرعی بسیار پای‌بند بود و همواره به رزمندگان توصیه می‌کرد این مسایل را رعایت کنند.

 

وی بر خستگی‌ناپذیری سردار سلیمانی تاکید کرد و گفت: امروز همه مسئول هستیم تا مکتب شهید سلیمانی را نه تنها در ایران بلکه در جهان گسترش دهیم.

 

یگانه گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی وقتی با رزمندگان لشکر فاطمیون صحبت می‌کرد مسایل دینی و شرعی را به آنها تذکر می داد و می‌گفت اگر رزمنده‌ای بین شما باشد که نمازش قضا شود، شکست می‌خورد. وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: دشمن می‌کوشد امنیت و ثبات کشور جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد چرا که این نظام مقدس سیلی محکمی خورده است.

 

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن روی مثلث لبنان، فلسطین و عراق سرمایه‌گذاری می‌کند تا نگذارد امنیت در جمهوری اسلامی ایران برقرار باشد، تاکید کرد: رزمندگان اسلام برای برقراری امنیت درآن سوی مرزها با داعشی‌های تکفیری مبارزه کردند. یگانه با بیان اینکه رزمندگان سلحشور اسلام در دوران دفاع مقدس از ۲۳ کشور اسیر گرفتند، ازود: در اغتشاش‌های اخیر نیز از ۴۷ کشور اغتشاشگر دستگیر شد یعنی جهان کفر مقابل نظام اسلامی ایستاده است و به برکت خون شهدا، پرچم‌های سرخ عاشورا و مهدویت، ایران اسلامی همچنان با سرافزاری گام برمی‌دارد تا انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلیش سپرده ‌شود.

 

یگانه بصیرت و شجاعت حاج قاسم را مثال‎زدنی توصیف کرد و گفت: این سردار سرافراز اسلام هرگز دست از ولایت برنداشت، شب‌های عملیات به امامان معصوم (ع) متوسل می‌شد و با دلاوری و از خودگذشتگی جنگ را اداره می‌کرد.

 

دومین «کنگره ملی شهود سلیمانی با محور نماز در مکتب سلیمانی» با حضور مسوولان، قشرهای مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار ‌شد.

کد خبر 1241317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha