پیدایش، پایداری و پیشرفت علم و دانش وابسته به عمل و تلاش است

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با اشاره به اینکه پیدایش علم و دانش، پایداری علم و دانش و پیشرفت دانش وابسته به عمل و تلاش است، گفت: عمل این نیست که مطابق میل خودم عبادت و رفتار کنم بلکه آن است که مطابق دستورات خداوند متعال باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امروز چهارشنبه (2 دی) در پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرای اطهر (س) و سوگواری ایام فاطمیه، به بیان نکاتی از مکتب فاطمی پرداخت و اظهار کرد: در نشست اخیری که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم چند نکته فرمودند؛ یک نکته آن حلقه مفقوده جامعه ایمانی است که با کمال تاسف بخش قابل توجهی از ما دچار آن هستیم، اینکه که فراگیری علم، همراه با عمل نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمودند: «الْعِلْمُ مَقْرُونٌ بِالْعَمَلِ»، علم بدون عمل مفهوم ندارد، افزود: شیطان بعد از معصوم، اعلم تمام مخلوقات بود؛ تردید نکنید، ولیکن عمل در آن نبود. عمل این نیست که مطابق میل خودم عبادت و رفتار کنم بلکه آن است که مطابق دستورات خداوند متعال باشد.

 

وی با اشاره به اینکه پیدایش علم و دانش، پایداری علم و دانش و پیشرفت دانش وابسته به عمل و تلاش است، اضافه کرد: اگرمی‌خواهیم در عالم رشد کنیم راهش این بوده و این مبنای فکری اسلام است؛ مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند مردم به گفتار ما توجه نمی‌کنند به عمل ما نگاه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، در ادامه ضمن بیان مسائل  حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: چرا سالیان سال دو بنای عظیم حوزه و دانشگاه نتوانسته‌اند در مسیری که امام انقلاب خودش در قله قرار گرفته است، باشند؛ امیدواریم این دو ظرفیت را که دو بال پرواز است برای رسیدن به قله‌های ترقی و به آن حقیقت تمدن نوین اسلامی، باهم پیوند بخورند.

 

کد خبر 1241358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha