اتمام پروژه دوخطه اهواز به اندیمشک تا پایان سال/ مسیر قطارهای باری بندرامام به شمال کشور تغییر می‌کند

درویش‌زاده، با بیان اینکه با افتتاح پروژه دوخطه اهواز به اندیمشک، حمل و نقل درون و برون استانی افزایش پیدا می‌کند، گفت: با ریل‌گذاری خط دوم کمربندی نظامیه به میان‌دشت تا سال آینده، دیگر در داخل شهر اهواز، قطار باری نخواهیم داشت.

عبدالکریم درویش‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، در خصوص افزایش حمل و نقل با در استان اظهار کرد: در راه‌آهن تلاش کردیم که حمل و نقل بار را در استان افزایش دهیم.

 

مدیرکل راه‎‌آهن جنوب، با بیان اینکه در زمینه حمل ونقل مسافر درون و برون استانی حدود 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم، افزود: در زمینه بار هم امسال تاکنون حدود هفت میلیون تن بار جابه‌جا کردیم و تخلیه و بارگیری شده و که درصدد هستیم تا پایان سال آن را به رقم مناسبی برسانیم.

 

وی اضافه کرد: پروژه دوخطه اهواز به اندیمشک به طول 40 کیلومتر تا پایان سال به اتمام می‌رسد و امیدواریم بتوانیم این خط را به موقع افتتاح کنیم تا بتوانیم حمل و نقل درون و برون استانی را با دوخطه کردن مسیر افزایش دهیم.

 

درویش‌زاده تصریح کرد: دوخطه اهواز به بندر امام نیز سال‌ها قبل تکمیل شده و ما برای اینکه قطارهای باری را از داخل شهر خارج کنیم، زیرسازی کمربندی نظامیه به میان‌دشت را به طول 37 کیلومتر را انجام دادیم که سال آینده مسیر خط دوم ریل‌گذاری می‌شود.

 

وی یاد آور شد: با این اقدام به طور کامل تمام قطارهای باری که از مسیر بندرامام به شمال کشور در حرکت هستند یا از شمال کشور به سمت فولاد خوزستان و بندر امام می‌آیند از کمربندی عبور می‌کنند و دیگر در داخل شهر اهواز، قطار باری در این مسیر نخواهیم داشت.

 

کد خبر 1241360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha