سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان دومین رویداد ملی کاروان هنری «روایت حبیب» می شود

نمازی گفت: دومین رویداد ملی کاروان هنری «روایت حبیب» در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، وحید نمازی، امروز چهارشنبه (30 آذر) از میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) از دومین رویداد ملی کاروان هنری «روایت حبیب» خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این رویداد ملی در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می شود و شیراز میزبان آن است.

رئیس حوزه هنری فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شهید سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در هنگام شهادت این شهید والامقام از مکتب حاج قاسم یاد کردند و بر اجرای برنامه هایی که در تبیین این مکتب متمرکز باشد را مورد تاکید قرار دادند.

وی اضافه کرد: دومین رویداد ملی کاروان هنری «روایت حبیب» در تبیین مکتب حاج قاسم برای اقشار مختلف مردم، گروه های سنی گوناگون و آحاد افراد جامعه موثر است.

نمازی با اشاره به تقارن حضور کاروان «روایت حبیب» در استان فارس با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی مجموعه برنامه های این کاروان در استان فارس، موضوع «سردار فاطمی» است که با توجه به ارادت شهید سلیمانی به آن حضرت، این مسئله، جلوه  ویژه ‌ای به کارهای هنری و فعالیت های کاروان می دهد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌ های کاروان روایت حبیب برنامه «سفیر روایت» است که یک صحنه یا استیج سیار با همه امکانات حرفه ای یک برنامه میدانی در اختیار مجموعه قرار دارد تا با بهره برداری از این امکان زیرساختی، فرصت ارائه محتواهای مطلوب ساخته شده در سطح استانی و ملی به مردم استان فارس فراهم شود.

نمازی اضافه کرد: در این برنامه قطعات موسیقی، سرود، خاطره گویی از شهید سلیمانی، شعر خوانی، اجرای تئاتر و نقالی و ... توسط هنرمندان ملی و استانی اجرا خواهد شد.

وی همچنین بر اهمیت برگزاری برنامه در شهرستان های فارس تاکید کرد و گفت: «سفیر روایت» در شهرستان های خرامه، زرقان، بیضا، پاسارگاد و آباده اجرا خواهد شد.

نمازی افزود: «سفیر روایت» در بلوارهای «اتحاد» و «شهید چمران» شیراز با 2 حال و هوای متفاوت در 2 سمت شهر برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری فارس همچنین با اشاره به همزمانی این مراسم با چهلمین روز شهادت شهید زارع مویدی روحانی، شهید امنیت که در  اغتشاشات اخیر و برای دفاع از امنیت عمومی به شهادت رسید، بیان کرد: این تقارن یک نقطه عطف است و بخش مهمی از «سفیر روایت» در شهرستان بیضا به گرامیداشت این شهید والامقام اختصاص خواهد یافت.

وی اعلام کرد: نمایشگاه «نقش حبیب» در این برنامه که شامل آثار بیش از 130 هنرمند توانمند کشوری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و در جوار مشهد شهدای حادثه تروریستی این حرم مطهر در شبستان «امام خمینی (ره)» برپا خواهد شد و به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان هنر انقلابی قرار می گیرد.

نمازی افزود: در این رویداد برنامه های مهمی به ادبیات داستانی اختصاص یافته است که عمده این رویدادها با حضور سارا عرفانی، نویسنده جوان ادبیات انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و نشست نقد کتاب «ایمان مریم» هم با حضور سارا عرفانی و بیژن کیا برگزار می شود.

وی محوری ترین برنامه ادبیات در کاروان «روایت حبیب» را نشست پاورقی دانست و گفت: این نشست به نقد و گفتگو پیرامون کتاب های «حافظ دلها» تولید دفتر تاریخ شفاهی شیراز و «قاف» از آثار منتشر شده توسط انتشارات انقلاب اسلامی اختصاص دارد و با حضور سارا عرفانی، ساجده تقی زاده و هاشم کرونی برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری فارس توجه به اقشار مختلف را از ویژگی های مهم «روایت حبیب» عنوان کرد و ادامه داد: قشر نوجوان و دانش آموزان از مهمترین گروه های تحت پوشش این کاروان هستند و 2 برنامه اختصاصی «حبیبانه» در مدارس شیراز و چهار نوبت همایش «قصه های خوب برای بچه ‌های خوب» در تالار «معلم»  شیراز، به این گروه سنی اختصاص خواهد یافت.

نمازی با اشاره به برگزاری برنامه بزرگ «شب خاطره» در تالار «حافظ» شیراز گفت: این برنامه مهمترین برنامه این کاروان در شیراز است که عصر 7 دی ماه به عنوان اختتامیه برنامه های «روایت حبیب» برگزار خواهد شد.

کد خبر 1241439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha