سر می‌دهیم، خاک نمی‌دهیم

اگر بیگانه‌ای به خاک مقدس کشورمان دست‌ کجی دراز کند ما سربازان ولایت از مرگ هراسی نداریم و برای حراست از وجب به وجب این مرز و بوم، سر می‌دهیم،خاک نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان- پیمان ناصری‌زارع؛

«اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم». تاریخ بهترین وفادار به قهرمانانش است، زیرا هر یک از قهرمانان و اساطیرش را برای همیشه در دل صفحاتش زنده نگه می‌دارد. میرزا کوچک‌خان جنگلی، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار محمد علی حق‌بین فرزند شجاع خطه قهرمان پرور گیلان از همان افرادی هستند که تاریخ هرگز ایثارگری‌ها و رشادت‌های آنان را به فراموشی نمی‌سپارد.

 

میرزا کوچک‌خان جنگلی رهبر نهضت جنگل طلبه آزادمنش و انقلابی بود که برای آزادی ایالت گیلان از اشغال روسیه ایثارگری‌های زیادی کرد و سرش را در این راه داد، هر چند که این نهضت با حمله نیروهای دولتی سرکوب شد، ولی نام میرزا و مقاومت‌های مردانه‌اش در برابر ستم و تجاوز، در خاطر مردم ایران زنده و جاوید ماند و الگویی برای مبارزان بعدی شد.

 

میرزای جنگلی، پای حقیقت ایستاد و در آن راه هر آنچه داشت، گذشت. سرداری که در هیچ شرایطی تعدی بیگانگان را تحمل نیاورد و در مقابل مزدور داخلی و خارجی ایستاد.

 

مالک اشتر و ابوذر زمان ما شهید سلیمانی از مردان عصر ماست که با الگوگیری از  امام حسین(ع) و سردار جنگل؛ در دفاع از خاک مقدس کشورمان در دوران جنگ تحمیلی در کسوت فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان ایثارگری‌ها و رشادت‌های بسیاری کرد و به همراهی همرزمانش نگذاشت ذره‌ای از خاک وطن به دست اجنبی‌ها بیفتد.

 

فرزند دیار کریمان مردانه پای آبروی ایران و ایرانی ایستاد و انقلاب را تا جبهه مقاومت، پیروزمندانه هدایت کرد، حقش شهادت بود، شهادت در میدان نبرد و مبارزه اما آمریکای متجاوز از مقابله رودررو با او ترس داشت، آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی از او می‌ترسیدند، از این رو تنها راه برای فرار از این وحشت، ترور بود که ناجوانمردانه وی را به شهادت رساندند.

 

سردار سرافراز محمدعلی حق‌بین از فرماندهان به‌نام گیلانی و همرزم شهید سلیمانی و فاتح نبل و الزهرا است که حماسه‌های فراوان این سردار خستگی ناپذیر نام او را در اذهان مردم و در تاریخ جهاد و مقاومت ثبت کرده است.

 

فرزندان دیار میرزا به همراهی این سردار خستگی ناپذیر و یادگار دوران دفاع مقدس همانند جنگ هشت ساله در دفاع از حرمین ائمه اطهار(ع) رشادت‎های زیادی کردند و داعش و هم دستانش را کیلومترها دورتر از حرم ایران زمین‌گیر کردند و دشمنان آرزوی دست درازی  به این آب و خاک را با خود به گور بردند.

 

در شرایطی که کشور با جنگ ترکیبی و فضاسازی رسانه‌ای دشمنان، شاهد برخی اغتشاشات و ناآرامی‌ها بود، گروه‌های تجزیه طلب خیال خام کرده و به دنبال رسیدن به اهداف پلیدشان بودند و متاسفانه عده‌ای فریب‌خورده نیز در زمین دشمن بازی کردند.

 

اگر فقط به خاطر ترس از تحریم‌ها و برخی کمبودها به همه چیز پشت پا بزنیم و در زمین دشمن بازی کنیم فردا چه جوابی خواهیم داشت به کسانی که برای برپایی این حکومت و پاسداری از آن همه چیز خود گذشتند. ما اکنون در کجای تاریخ ایستاده‌ایم و چه جوابی خواهیم داشت برای فردای روزی که با میرزای جنگلی، شهید سلیمانی، سردار حق‌بین، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و ... روبرو خواهیم شد.

 

درست است در کشور مشکلاتی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف با کم‌کاری‌ها، بی‌برنامه‌‌گی‌ها و مدیریت ضعیف برخی مسئولان داریم، اما نباید پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف را نادیده بگیریم، بیایید با مطالعه و تحقیق، زمان قبل از انقلاب و بعد آن را مقایسه کنیم و اسیر جنگ رسانه‌ای دشمن نشویم.

 

امروز کشور ما به برکت خون شهدا و تلاش‌های دانشمندان جوان ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها جزو ۱۰ برتر کشور دنیاست و حرف برای گفتن دارد. باید به احترام خون میرزای جنگلی، شهید سلیمانی، باقرخان‌، ستارخان، شهید مدرس و دیگر شهدا با هم وحدت و همدلی داشته و دست به دست هم دهیم و با نه به دشمنان و تجزیه‌طلبان برای رساندن کشور به اوج قله‌های عزت و افتخار گام برداریم.

 

مسئولان نیز برای برطرف کردن مشکلات مردمی که در همه حال پشتیبان آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بوده‌اند شبانه‌روز تلاش کنند و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم  و سایر معضلات را با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده و با بهره‌گیری از نظرات و تجارب صاحب‌نظران برطرف کنند.

 

دشمن این را بداند علی‌رغم همه مشکلاتی که است، ما اقوام ایرانی از کرد، لر، بلوچ، ترک، عرب، ترکمن، گیلک، تالش و حتی پیروان سایر ادیان زیر سایه پرچم مقدس کشورمان که نام الله در آن نقش بسته است در کنار هم هستیم و با هم وحدت و همدلی داریم و دشمنان رویای تجزیه‌طلبی و دستیابی به منافع کشور را به گور می‌برند.

 

میرزای جنگلی، سردار دل‌ها، سردار محمد علی حق‌بین، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت راهتان ادامه دارد این را بدانید اگر بیگانه‌ای به خاک مقدس کشورمان دست‌ کجی دراز کند ما سربازان ولایت از مرگ هراسی نداریم و برای اقتدار و عزت این خاک، جان خویش را فدا می‌کنیم و برای حراست از وجب به وجب این مرز و بوم سر می‌دهیم،خاک نمی‌دهیم.

 

 

کد خبر 1241442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha