دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب احتمالی آمادگی داشته باشند

پازوکی، گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدیدبه استان، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب احتمالی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، مهدی پازوکی، امروز(1دی)، در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان، اظهارداشت: پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ و آب راه‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان و مدیریت در مصرف انرژی، برای کاهش مخاطرات احتمالی ضروری است.

 

مدیریت بحران استانداری لرستان افزود: از روزجمعه دوم تا شنبه سوم دی ماه جاری، بارش باران و برف، وزش شدید باد موقتی، وقوع رعد و برق در نواحی گرمسیر و دامنه ها، بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر قابل پیش بینی است.

 

 

پازوکی خاطرنشان کرد: پدیده صاعقه در نقاط گرمسیر، کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، بارش سنگین برف به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر عمومی، خسارت به زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای سخت گذر، اختلال در سفرهای بین شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ و مسیل‌ها از مهم ترین مخاطرات احتمالی پیش رو است.

کد خبر 1241501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha