۱۱ هزار میلیارد تومان کمک در هشت ماهه نخست امسال جمع آوری شد

آسوده گفت: در هشت ماهه نخست امسال حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان کمک نقدی، کالایی و خدمت توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده که هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به دبیرخانه شورای زکات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حبیب الله آسوده امروز (پنجشنبه، ۱دی) در همایش علمی، ترویجی و‌ تکریمی زکات استان گیلان که در سالن تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند زکات یک حکم و شاخص نظام ساز است که به ریشه کن کردن فقر کمک میکند.


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز داشت: برگزاری این اجلاس برای این بود که ترویج فرهنگ زکات را در جامعه جامه عمل بپوشانیم زیرا مقام معظم رهبری در سال ۹۶ در این زمینه به مسئولان نهیب زده‌اند و معتقدند در این مورد غفلت شده است.

 

آسوده ضمن درخواست از ائمه جمعه در زمینه تشکیل شورای زکات تصریح کرد: ما دست مؤدیان زکات را می‌بوسیم و برای آنان درود می‌فرستیم و این افراد در حقیقت با پرداخت زکات حال خود را بیمه و نظیر می‌کنند.

 

وی ادامه داد: روز قبل آئین نامه اجرایی زکات تصویب شد و به زودی مفاد آن به بخشهای ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد بنابراین دستگاههای عضو باید پای کار بیایند تا فرمانداران برای ترویج زکات بسیج شوند.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: از استانداری و وزارت کشور انتظار داریم در جاهایی که زکات پرداخت می‌کنند برای تشویق آنان در آنجا از محل اعتبارات استانی و شورای توسعه توجه ویژه‌ای مبذول شود.

 

آسوده تصریح کرد: از هفته آینده حتما به سراغ نمایندگان مجلس خواهیم رفت تا در کمیسیون‌های مجلس و در کمیسیون تلفیق برای رفع فقر و محرومیت سهم خواهی کنیم.

 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور برای ریشه کن کردن فقر مطلق در جامعه تاکیدات زیادی دارند اضافه کرد: از طریق زکات و هدایت منابع مردمی می‌توان بخشی از فقری که در جامعه رسوخ پیدا کرده است را از بین برد. 

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کمیته امداد امسال در هشت ماهه نخست حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان کمک نقدی، کالایی و خدمت جمع‌آوری کرده که هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به دبیرخانه شورای زکات است.

 

آسوده با بیان اینکه از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان کمک نقدی ۶۰ درصد آن توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مراکز نیکوکاری با نظارت کمیته امداد در همان منطقه توزیع شده است.  

 

وی اذعان داشت: در هشت ماهه نخست امسال در بخش اکرام ایتام در کشور دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد و از طریق یک میلیون و ۲۰۰ خیر ۴۱۹ نفر از فرزندان ایتام و‌ محسنین تحت پوشش قرار گرفتند.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در حوزه شبکه‌های مردمی در حال حاضر ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری محله محور، امام جمعه محور و مسجد محور در کشور وجود دارد که با نظارت کمیته امداد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های و توزیع آن بین محرومان می‌کنند.

 

آسوده با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال معادل ۳۷۰ میلیارد تومان صدقه در کشور جمع‌آوری شده است خاطرنشان کرد: کمیته امداد علاوه بر پوشش دانش‌آموزان، دانشجویان و نخبگان، در حال حاضر دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.


 

کد خبر 1241510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha