شب یلدا فرصتی برای روشنگری با بهره گیری از جهاد تبیین است

آیت الله عالمی گفت: مردم می توانند با بهره گیری از ادبیات فارسی و بهره گیری از اشعار و متون و قصص قرآنی و ادبی در شب یلدا و شب‌های طولانی زمستان باجهاد تبیین زمینه روشنگری و آگاهی در خانواده را فراهم کنند.

آیت الله عالمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه جهاد تبیین و فرصت شب یلدا برای این امر گفت: امیر المومنین علی ( ع) در مورد جهاد تبیین میفرمایند: شکر عالم بر علمش این است که آن علم را بر کسی که به آن نیاز دارد هدیه دهد،  یعنی عالم اگر میخواهید شکر خداوند متعال را به جا بیاورد جهاد تبیین به جا آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی افزود: در شب یلدا در سنت ایران اسلامی اینگونه بود که کسانیکه علم و سواد و آگاهی بیشتری داشتند از حافظ خوانی و خواندن اشعار بابا طاهر عریان استفاده می کردند و برخی از داستانهای حکمت آموز گلستان سعدی بهره می بردند.

آیت الله عالمی تصریح کرد: برخی افراد که عرق میهن پرستی داشتند نیز از رستم خوانی استفاده میکردند و این دقیقا همان روایت از حضرت رسول گرامی اسلام(ص) که میفرمایند حب الوطن من الایمان حب وطن از ایمان است یعنی چیزی که به مردم شجاعت دهد از ایمان است.

وی گفت: مردم می توانند با بهره گیری از ادبیات فارسی و بهره گیری از اشعار و متون و قصص قرآنی و ادبی جهاد تبیین کنند و انس و الفتی دوباره میان اعضای خانواده و فامیل ایجاد کنند.

آیت الله عالمی با اشاره به بهره گیری از قصص الانبیا در شب یلدا و محافل خانوادگی تصریح کرد: قصص قرآنی مانند یوسف و زلیخا،حضرت سلیمان، حضرت موسی و ... که توسط هنرمندان ایرانی به رشته تحریر درآمده است می تواند در این شب یلدا و شب‌های طولانی زمستان در میان اعضای خانواده زمینه روشنگری مردم را فراهم کند و این شب  به عنوان فرصت مغتنمی برای جهاد تبیین و آگاهی مردم قرار بگیرد.

کد خبر 1241563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha