کارت ملی ۸ درصد مردم استان آماده تحویل است / سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان «سهیم» مهمترین پایگاه داده ثبت احوال

رسولی با اشاره به اینکه کارت ملی ۸ درصد مردم استان آماده تحویل است، گفت: شهروندان با مراجعه به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان می توانند کارت های ملی خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، شهرام رسولی امروز (1 دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان اردبیل گفت: بیش از 89 درصد جمعیت بالای 15 سال استان اردبیل کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند و از خدمات این کارت بهره مند هستند و هم اکنون کارت ملی 8 درصد از جمعیت استان اردبیل آماده تحویل است.

 

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: شهروندان با مراجعه به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان می توانند کارت های ملی خود را دریافت کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان «سهیم» مهمترین پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال است که مردم با مراجعه به این پایگاه در فضای مجازی می توانند تمامی فعالیت های خدماتی ثبت احوال در مورد خود را از این سامانه پیگیری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این پایگاه داده خدمات متنوع ثبت احوال را به صورت مجازی ارائه می دهد، تاکید کرد: حتی شجره نامه افراد نیز در این پایگاه اطلاعاتی در حال تدوین است و علاقمندان می توانند به همه اطلاعات فردی و هویتی خود را از این طریق پیگیری کنند.

 

رسولی اعلام داشت: بیش از 200 هزار پایگاه داده به این سامانه جمعیتی وصل هستند و از خدمات احراز هویت افراد بهره مند می شوند و این افتخار بزرگی است که به عنوان یک پایگاه مرجع در خصوص اطلاعات هویتی به صورت دقیق در حال انجام وظیفه هستیم.

 

مدیر کل ثبت احوال استان افزود: در خصوص وقایع حیاتی مردم استان نیز 5.5 درصد کاهش در ولادت 9 ماهه سال جاری نسبت به سال قبل است و در خصوص فوت نیز 24.3 درصد کاهش نشان می دهد.

 

رسولی عنوان کرد: در ازدواج نیز نسبت به 9 ماهه سال قبل 15 درصد کاهش دارد و در طلاق نیز 10 درصد افزایش نشان می دهد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: هم اکنون 16 اداره مستقل در سطح شهرستان ها و 14 بخش خدماتی و 64 دفاتر پیشخوان در خصوص وظایف ثبت احوال به عموم مردم استان خدمات ارائه می دهند.

کد خبر 1241584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha