قرآن کریم دروازه تمام علوم است/ریشه‌کنی بی‌سوادی بزرگترین خدمت به مردم

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه خداوند اولین معلم است که آدم را تعلیم داد، ارزش انسان نسبت به ملائکه را آموزش علم دانست و گفت: قرآن کریم دروازه تمام علوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی عصر پنج‌شنبه یکم دیماه در دیدار با دست‌اندرکاران سوادآموزی استان کردستان با تشکر از اهتمام و زحمات مسئولان مجموعه سواد آموزی، ریشه کنی بی سوادی را بزرگترین خدمت عنوان کرد که همه باید در این راستا تلاش کنند.

 

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، به اهمیت علم و ارزش دانش از منظر قرآن پرداخت و با بیان اینکه خداوند اولین معلم است که آدم را تعلیم داد، ارزش انسان نسبت به ملائکه را آموزش علم دانست و گفت: قرآن کریم دروازه تمام علوم است.

 

 

ماموستا رستمی علم و معنویت را رسالت پیامبر عنوان کرد و با بیان اینکه علم انسان را به قله سعادت می رساند، اظهار داشت: زیر بنای توسعه و عمران جامعه با علم میسر است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید خداوند متعال بر علم آموزی و یکسان نبودن جایگاه عالمان و غیر عالم، گفت: علم با عمل معنی پیدا می کند و علم انسان را به اهداف و مسائل نا شناخته می رساند و زمین با وجود عالمان مزین می شود.

 

 

وی تقویت آموزش و پرورش را موجب پیشبرد سایر حوزه‌ها از جمله اقتصاد دانست و با تاکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه و معلمان، جایگاه والای معلمان را نشان دهنده ارزش علم عنوان و تصریح کرد: همه وظیفه داریم زمینه علم‌آموزی را فراهم و نماز جمعه نیز بستر مناسبی برای تشویق به علم‌آموزی است.

 

 

امام جمعه سنندج در بخش پایانی سخنان خود وجود مسائل معیشتی، فقر و مشکلات جامعه را از موانع علم آموزی و سواد عنوان کرد و با بیان اینکه فقر آسیب‌های مختلفی دارد، یکی از وظایف مهم مسئولان را رفع فقر ذکر کرد و با اشاره به دغدغه دولتمردان و دست اندرکاران، گفت: همه باید در راستای توانمندی جامعه و تقویت تولید تلاش کنند.

 

 

وی علم را به رودخانه جاری تشبیه کرد با تاکید بر ضرورت گسترش آن گفت: با توجه به منابع خدادادی عظیمی که در کشور ما وجود دارد، علم باعث مولد سازی، تولید و رونق اقتصاد می‌شود.

 

 

رستمی در پایان طلب علم را برای تمام مسلمانان واجب دانست و گفت: ضرورت رواج علم و آموزش باید برای مردم روشن شود.

کد خبر 1241588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha