۱۲۰۰ آموزش‌دهنده سوادآموزی در کردستان فعالیت دارند

کرمی‌نیاز گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ آموزش دهنده سوادآموزی در استان کردستان فعالیت دارند و کردستان با تلاس این قشر در اکثر شاخص‌های عملکردی حوزه سوادآموزی کشور حائز رتبه برتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، غلامعلی کرمی نیاز عصر پنج‌شنبه یکم دیماه در دیدار با امام جمعه سنندج که به مناسبت هفته سوادآموزی، انجام شد، با گرامیداشت هفته سوادآموزی، از حمایت و همراهی امام جمعه محترم به عنوان عضو موثر و معنوی شورای پشتیبانی سوادآموزی تشکر کرد و گفت: قطعا حضرتعالی هم در پیشبرد برنامه ها و کسب موفقیت های این حوزه سهیم هستید.

 

 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان کردستان از فعالیت ۱۲۰۰ نفر آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی استان خبر داد و با بیان اینکه کردستان در اکثر شاخص‌های عملکردی حوزه سوادآموزی در سطح کشور حائز رتبه برتر است، افزود: در حوزه آموزش و فرهنگی، اقدامات خوبی انجام شده است.

 

 

کرمی نیاز با بیان اینکه تمام مبادی ورودی بی‌سوادی در سطح استان مسدود شده است و در استان هیچ دانش‌آموزی نداریم که زمینه دستیابی به سواد و آموزش را نداشته باشد، از تامین امکانات و معلم برای تمام مدارس خبر داد و خاطر نشان کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان لازم التعلیم استان بیش از ۹۸.۸ درصد است.

 

 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان با اشاره به اینکه تنها تعدادی از دانش‌آموزان بنا به دلایلی از تحصیل بازمانده‌اند که آن هم در دستور پیگیری قرار دارد، گفت: در راستای آموزش بزرگسالان و بی‌سوادان نیز امکانات لازم فراهم شده تا بی‌سوادان با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی، با خواندن و نوشتن و کسب مهارت‌های اساسی آشنا شوند.

 

 

وی با تقدیر از حمایت‌های معنوی امام جمعه سنندج از برنامه‌های این حوزه، رسیدن به نقطه نهایی و ریشه کنی کامل بی‌سوادی را نیازمند عزم عمومی و همکاری همگان عنوان کرد و جذب، آموزش و نگهداشت سواد‌آموزان را از چالش‌های پیش‌روی آموزش دهندگان و مجموعه دست‌اندرکار این حوزه برشمرد و اظهار داشت: با رهنمودها، توجیه و تبلیغ موضوع سواد‌آموزی از تریبون نماز جمعه و سایر تریبون‌ها، برنامه‌ها با قوت پیگیری و خدمات در خور شأن ارائه خواهد شد.

 

 

در ابتدای این دیدار منوچهر مخدومی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع استان، به نقش آموزش و پرورش و تاثیرگذاری عرصه تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد مختلف پرداخت.

 

 

وی با تبریک فرارسیدن هفته سواد آموزی، به اقدامات و فعالیت های انجام شده در راستای ریشه کنی بی سوادی پرداخت و از امام جمعه سنندج درخواست کرد از طریق تریبون مقدس نماز جمعه و با نفوذ کلام خود، در جهت ترغیب و تشویق بی سوادان برای شرکت در کلاس های سواد آموزی مساعدت نمایند.

کد خبر 1241589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha