زیرساخت های شهرک صنعتی شیروان مورد غفلت واقع شده است

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: اولین جاذبه های مورد توجه سرمایه گذار، زیرساخت ها و امکانات اولیه شهرک است و مهم ترین علتی که تاکنون نتوانستیم سرمایه گذار جذب کنیم غفلت از ایجاد زیرساخت های مناسب بوده است.

عبدالله گلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های شهرک صنعتی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه ساخت شهرک صنعتی این شهرستان که قریب به ۲۰ سال است، فراهم کردن شرایط توسعه زیرساخت های اولیه در این مدت مورد غفلت واقع شده است.

 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان اظهار کرد: شهرک صنعتی این شهرستان با بیش از ۳۵۰ هکتار مساحت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خراسان شمالی، ۶۷ واحد صنعتی دارد که از این تعداد ۳۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۹۳۰ نفر فعال، ۲۴ واحد غیرفعال و راکد و ۶ واحد نیمه فعال است.


گلی عنوان کرد: این شهرستان دارای ۲۵ واحد تولیدی غیرفلزی، سه واحد تولیدی فلزی و ۱۸ واحد معدنی است که با توجه به شرایط فعلی کنونی اینک ۳۰۰ نفر در ناحیه صنعتی امیرآباد و شهرک صنعتی مشغول به کار هستند.

 

وی تصریح کرد: هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال طرح از محل شرکت شهرک های صنعتی کشور، برق منطقه ای خراسان بزرگ و استانداری خراسان شمالی در شهرک صنعتی این شهرستان در دست اجراست.

 

وی اضافه کرد: این طرح ها شامل سردرب شهرک صنعتی، تصفیه خانه، پست برق، ایجاد ۱۰ واحد کارگاهی، آسفالت جاده منتهی به شهرک، روشنایی معابر و زیباسازی شهرک و ناحیه صنعتی است.

 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان بیان کرد: عملیات اجرای طرح های مزبور از نیمه نخست سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود تا تابستان سال آینده به اتمام برسد.

 

گلی افزود: اخیرا با افتتاح واحدهای تولیدی شهرستان، ایجاد اشتغال پایدار خوبی در شهرستان انجام شده است.

 

 

 

کد خبر 1241609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha