حضرت زهرا سلام الله علیها با سه جریان سخت و خطرناک مبارزه کردند

امام جمعه کرمان تعبیر " صدیقه الشهیده" را تعبیر جامعی از شخصیت حضرت زهرا و امضای سند صداقت و دوری از هرگونه انحراف در شهادت ایشان دانست و گفت: آن حضرت با سه جریان سخت و خطرناک مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه اول نمازجمعه(۲ دی ماه) ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی افزود: امام علی (علیه السلام) فرمودند از خدایی بترسید که همه چیز در محضر او آشکار و از افکار، اندیشه ها، رفتار و نیت شما مطلع است و قدرت تام دارد و سرنوشت همه ما تسلیم اراده او و همه چیز در ید قدرت او است و ما نیز در محضر او هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته با بیان اینکه ایمان؛ رمز موفقیت و کلید مسیر هدایت است؛ اظهار کرد: برای سنجش میزان ایمان باید به قرآن و آموزه های دینی توجه کنیم و یکی از نشانه های اهل ایمان این است که دست یکدیگر را مومنانه می گیرند و موفقیت برادر دینی را موفقیت خود می داند و شکست برادر دینی را شکست خود می دانند و علامت دوم، خشوع در نماز است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: خشوع حالت درونی فرد است و وقتی خشوع داشته باشد حرکات و رفتار و سکنات و گفتار فرد تحت تاثیر این موضوع خواهد بود و اهل خشوع کسانی هستند که عمیقاً اعتقاد دارند بازگشت ما به سوی خداوند است و خود را در محضر خدا می دانند.

 

 

امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که در اسلام برای اینکه انسان راه هدایت را طی کند، باید بر مبنای اراده و تربیت درونی خود حرکت کند؛ افزود:  بهترین مدیریت در مدیریت دینی برای کنترل رفتار و گفتار این است که از درون ما سرچشمه بگیرد و آن ایمان است.

 

 

وی تاکید کرد: اگر فردی خود را با نظام و دستورات الهی تنظیم کند، بررسی می کند که رضایت خداوند در چیست و همه همت خود را با دقت و وسواس بیشتر به کار می گیرد تا خود را در همین مسیر قرار دهد و این زمانی حاصل می شود که فرد خاشع باشد.

 

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به هفتم دی ماه، سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی آن را از خدمات بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی به دستور امام عظیم الشان انقلاب اسلامی دانست و سپس با اشاره به سالگرد زلزله بم که مردم کشورمان را عزادار کرد؛ یاد جانباختگان این حادثه دلخراش را گرامی داشت.

 

 

وی فرا رسیدن ۲۵ دسامبر، سالروز میلاد حضرت مسیح را به پیروان و دوستداران و رهروان راه انبیای عظام الهی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: دستوراتی که این پیامبر عزیز و اولوالعزم به جامعه انسانی به ویژه پیروان آن حضرت دارد؛ بیشتر عمل شود.

 

 

امام جمعه کرمان سپس با تسلیت سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، زندگی آن حضرت را دارای فراز و نشیب بسیار دانست و گفت: آن بزرگوار بخش قابل توجهی از جریاناتی که در جامعه اسلامی گذشت را در دوران رسالت و نبوت نبی مکرم اسلام(ص) طی کرد و هم ظاهر حوادث را می دید و هم از باطن و تحلیل واقعی هر جریان و اتفاقی را در زمان رسالت و نبوت اطلاع داشت.

 

 

وی ادامه داد: دوران انتقال ماموریت از رسالت و نبوت به امامت را به خوبی درک کرد و به مسائل این حوزه کاملاً واقف و شخصیتی که فوق العاده مورد توجه و احترام ویژه نبی مکرم اسلام بود و شخص معمولی نبود و مطالبی از سوی نبی اکرم مطرح شد که دلالت بر عصمت ایشان دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها با سه جریان سخت و خطرناک مواجه بود؛ یادآور شد: هر چه به دوران آخر عمر پدر گرامی خود نزدیک می شود و پس از رحلت پدر، این جریان ها خود را بیشتر نشان می دهد و حضرت زهرا با هر سه جریان مبارزه می کند.

 


 

وی " فاطمه" و "صدیقه الشهیده" را تعبیر جامعی از شخصیت حضرت زهرا و امضای سند صداقت و دوری از هرگونه انحراف در شهادت ایشان دانست و افزود: "برداشت ناصحیح از کلام وحی" یکی از جریاناتی بود که حضرت زهرا با آن مواجه بودند.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: جریان دوم این بود کسانی تحت تاثیر جاذبه های دنیا قرار گرفته و دنبال رفاه و آرامش دنیایی بودند و حاضر نبودند در صحنه های پرمشکل خود را وارد کنند و از آرمان های بزرگ‌ گذشتند و رفاه زده شدند که حضرت زهرا سلام الله علیها باید یک تنه جهاد تبیین را به عنوان وارث پیامبر اکرم (ص)انجام می دادند.

 

 

وی افزود: جبهه سوم کسانی بودند که مسائل خوب می فهمیدند و تحلیل درست داشتند اما امتیاز خواهی آنها موجب زمین گیر شدن آنها شد و در این جبهه ها  هم حضرت باید فاطمه بودن و صدیقه بودن خود را نشان دهد که منجر به شهادت ایشان شد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: این جریانات مربوط به آن زمان نیست و امروز هم هست مخصوصاً چون ایران اسلامی پایتخت مقاومت اسلامی است و ندای عدالت خواهی مبتنی بر آموزی های دینی در این کشور است و سردمدار و پرچمدار مبارزه با جریان دنیا پرست و تمامیت خواه، ایران اسلامی است. 

 

 

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم جهان متوجه این کانون هستند و ایران اسلامی پرچمدار کانون دفاع از هدایت است و پرچمداری از کانون دفاع از هدایت و مقاومت و مبارزه با جریان های دنیاپرست و تمامیت خواه  در قامت رعنای رهبر عظیم الشان انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای جلوه کرده است و از  این‌رو دشمن همه همت خود را گذاشته تا به این محور اصلی ضربه وارد کند اما به لطف خداوند پرچم این انقلاب به دست امام زمان(عج) خواهد رسید.

کد خبر 1241620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha