ملت ایران با تکیه به قدرت ایمان در مقابل هر فتنه ای می ایستد

آیت الله خاتمی گفت: دشمن به دنبال بازی با ذهن‌ها است و می خواهد قدرت محاسبه را ضعیف کند، از اینرو ما با قدرت ایمان در مقابل فتنه‌ها ایستاده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به مناسبت ۷ دی ۱۳۵۸ سالروز تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی با فرمان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: هیچ دینی‌ مانند دین اسلام مردم را به سوادآموزی دعوت نمی‌کند.

 

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: اولین کلمه و نخستین فرمان الهی در آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است؛ به گونه ای که یاد دادن، خواندن و نوشتن، بهایی بود که پیامبر گرامی اسلام برای آزادی اسیران جنگ بدر تعیین کرد.

 


خطیب جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنانی خود یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که استعمارگران و صاحبان زر و تزویر برای بردگی فکری ملت‌ها، به ویژه مردم ایران اجرا کردند را مبارزه با دانش‌آموزی آنان خواند و افزود: دشمن ۴۳ سال است شبانه‌روز در پی نابودی انقلاب اسلامی است در حالی‌که انقلاب اسلامی هر روز قوی‌تر می‌شود.

 

 

وی افزود: به دنبال ایجاد آشوب در کشور دشمن تلاش کرد تا بازار و کارخانه‌ها تعطیل شوند. اقتصاد نابسامان شود، مشکلات موجود با شدت بیشتری ادامه پیدا کند، فرار سرمایه‌ها اتفاق بیفتد و در مردم نارضایتی ایجاد شود اما در این زمینه نیز موفق نشدند و مردم بابصیرت عمل کردند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: مردم ما خوب می دانند که دشمن دلسوز ما نیست‌ از اینرو باید مراقب نفوذ دشمن باشیم چرا که دشمن توان تهدید نظامی را ندارد اما هر روز روش‌های جدیدتری در راستای جنگ نرم استفاده می‌کند.

 

 

آیت الله خاتمی ادامه داد :دشمن می‌خواهد به دنبال بازی با ذهن‌ها است و تلاش می کند قدرت محاسبه را ضعیف کند ولی خوب بداند ما با قدرت ایمان در مقابل فتنه‌ها ایستاده‌ایم. با تکیه بر ایمان، انقلاب به پیروزی رسید و در هشت سال دفاع‌مقدس نیز پیروز میدان شدیم.

 

 

خاتمی یادآور شد: فردا سوم دی ماه ۳ شهید گمنام وارد استان می‌شود. وقتی شهدا بازگردانده می‌شوند عطری از معنویت را با خود به همراه دارند. شهدای گمنام در زمین مجهول هستند اما در آسمان شناخته شده هستند.

 

 

 

کد خبر 1241648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha