جهاد تبیین راه شکست دشمن در جنگ شناختی است

آیت الله عابدینی گفت: امروز دشمن با جنگ شناختی می کوشد به ما ضربه بزند و باید با جهاد تبیین در برابر این جنگ دشمن قرار بگیریم و آنها را شکست دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲ دی) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم بانوی بزرگی که سیدة النساء العالمین هستند البته حضرت مریم (س) هم به این عنوان نامیده می شوند ولی حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زنان عالم از ابتدا تا انتهای خلقت هستند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما مسلمانان همه پیامبران و کتب آسمانی را قبول داشته و به آنها ایمان داریم و متعقد هستیم در آخرالزمان حضرت مسیح به امام زمان (عج) اقتدا می کند و مسیحت با مسلمانان هماهنگ می شود که این امر امروز در دنیا مشهود است.

 

وی عنوان کرد: در واقع دین اسلام همه کتب آسمانی و پیامبران را قبول دارد و پیروان انبیای الهی هم باید توجه داشته باشند که دین اسلام در برابر آنها نبوده بلکه ادامه دهنده راه انبیا است.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به ویژگی های حضرت زهرا (س) افزود: حضرت فاطمه (س) نمونه یک زن کامل دینی بوده و با توجه به ویژگی هایی که دارند الگو و سرمشقی برای همه بانوان در دنیا محسوب می شوند.

 

وی اعلام کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در ایمان و بصیرت الگو بوده و ایشان در دفاع از ولایت جان خود را فدا کرد به طوری که ایشان نخستین کسی بود که مظلومیت ولایت حضرت علی (ع) و جایگاه امیرالمومنین را شناخت و در دفاع از ولایت همه ایستادگی کرد.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در فرزندپروری هم الگو و نمونه بود به طوری که فرزندانی همچون امام حسین (ع)، امام حسن (ع) و حضرت زنیب را تربیت کرد.

 

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات حضرت زهرا (س) در حوزه بصیرت بخشی بود به طوری که اگر خطبه فدکیه را به خوبی مطالعه کنیم متوجه می شویم که این بانوی بزرگوار در روشن کردن افکار مردم نقش بسزایی داشتند و حضرت زینب (س) هم پرورش یافته دامان حضرت زهرا (س) بودند و اگر روشنگری حضرت زینب (س) در کربلا نبود آرمان های امام حسین نشر پیدا نمی کرد.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: زنان عفیف و با شخصیت جامعه ما هم دنباله رو حضرت زهرا (س) هستند و این بانوان به شرارت های دشمن پاسخ منفی دادند و دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناامید کردند و ما به داشتن زنان با عفت افتخار می کنیم.

 

وی در ادامه به جنگ شناختی دشمن اشاره و اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین مجاهد در جنگ شناختی دشمن بود، دشمن در جنگ شناختی تمام تلاش خود را دارد که جوانان و نوجوانان این کشورنسبت به آرمان های والای انقلاب اسلامی بی تفاوت شوند و چنین جنگ شناختی هم در صدر اسلام وجود داشت.

 

امام جمعه قزوین توضیح داد: در صدر اسلام دشمنان با جنگ شناختی که به راه انداختند کاری کردند که حتی مردم از حضور حضرت علی (ع) در مسجد تعجب می کردند و در زمان امام حسین (ع) هم با جنگ شناختی سعی کردند چهره حقیقی یزید شناخته نشود.

 

وی افزود: امروز هم دشمن با جنگ شناختی می کوشد به ما ضربه بزند و باید با جهاد تبیین در برابر این جنگ دشمن قرار بگیریم و آنها را شکست دهیم و اجازه ندهیم آنها باورهای جوانان و نوجوانان ما را تغییر دهند.

 

آیت الله عابدینی در پایان به حماسه ۹ دی اشاره کرد و یادآور شد: حماسه ۹ دی حماسه ای ماندگار در تاریخ کشور ماست و در واقع در ۹ دی ماه مردم ما با حضور خود در برابر جنگ شناختی دشمن ایستادند و با این جنگ مقابله کردند.

 

کد خبر 1241655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha