سیاست های رسانه ای نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشورها دارند

صفوی گفت: آنچه که رسانه ها به عنوان اطلاعات به ما منتقل می کنند به اشکال مختلف در نحوه زندگی، اندیشه و احساسات ما و حتی فرزندان ما تعیین کننده است و در این میان سیاست های رسانه ای نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشورها دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سید نادرصفوی صبح امروز(جمعه‌۲دی)در جلسه شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر با بیان اینکه جهان با ورود به عصر رسانه ‌ها و شکل ‌گیری جامعه اطلاعاتی، دوران جدیدی را آغاز کرده است اظهار کرد: ما درنظام نوین جهانی‌ و درعصر رسانه ها زندگی می کنیم، عصری که در آن رسانه های گروهی جزء جدایی ناپذیر زندگی ما هستند.

 

فرماندار رضوانشهر افزود: آنچه که رسانه ها به عنوان اطلاعات به ما منتقل می کنند به اشکال مختلف در نحوه زندگی، اندیشه و احساسات ما و حتی فرزندان ما تعیین کننده است و در این میان سیاست های رسانه ای نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشورها دارند.

 

وی با تاکید بر سواد رسانه ای گفت: سواد رسانه ای این نیست که ما حتما باید دارای مدرک فوق لیسانس باشیم؛ ما باید تاکتیک رسانه ای را داشته باشیم. آیا ما تاکتیک رسانه ای را در شهرستان ها داریم، نخبگان امروزی ما باید از سواد و تاکتیک رسانه ای برخوردار باشند و دراین حوزه همه ما مسئول هستیم.

 

صفوی تصریح کرد: امروز جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار توسعه شاخص های اجتماعی واقتصادی بر معیار آموزش و اطلاعات و درحقیقت، عنصردانایی و اجتماعی تاکید کند و توسعه فرهنگی همان ارج نهادن به افکار، آداب و رسوم ملی و بومی جامعه می باشد.

 

فرماندار رضوانشهر خاطرنشان کرد: فرهنگ رسانه‌ای حتی می‌تواند با نمایش تضاد عمیق بین جهان واقعی و جهانی که خود تولید کرده، انسان را در خلاء رها سازد، لذا فرهنگ رسانه‌ای در کنار تمام مزیت‌هایی که دارد، می‌تواند در ایجاد تغییر در ارزشهای ذهنی مخاطبان، مفهومی تحت عنوان (شی مداری) را بر ذهن گیرندگان خود حاکم نماید و بحران هویت آنها را تشدید کند.

 

* سواد رسانه ای یک نوع درک متکی بر مهارت است

در ادامه حجت‌الاسلام محمد مهدی نژاد با اشاره به تعریف سواد رسانه ای اظهار کرد: تاریخ سیاهی که غربی ها و جنایاتی که انگلیسی ها و آمریکایی ها در این کشور و جهان مرتکب شده اند، این بهترین سندی است که آنها دشمنان ما هستند و اخبارشان سراسر کذب و به تعبیر مقام معظم رهبری آن ها احمق های درجه یک هستند.

 

امام جمعه رضوانشهر افزود: سواد رسانه ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که می توان بر اساس آن انواع رسانه ها را از یکدیگر تشخیص داد و انواع تولیدات رسانه ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.

 

وی گفت: سواد رسانه ای آمیزه ای از تکنیک های بهره وری موثر از رسانه ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه ها از یکدیگر است.

 

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید به نقطه ای برسیم که مردم ما با همه هنرها و خوبی هایی که دارند به سواد رسانه مجهز شوند و اخباری که از سوی دشمنان در فضای مجازی دیده می شود برای مردم کاملا قابل تشخیص و شناسایی باشد.

 

 

کد خبر 1241674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha