معرفی رجوی به عنوان رئیس جمهور ایران، نشانه افول، زوال و شکست آمریکا است

آیت الله حسینی به حرکت مسئولان تاریخ مصرف گذشته آمریکا در معرفی مریم رجوی به عنوان رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: این کار نشانه افول، زوال و شکست آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۲ دی ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در سوره حجرات مطالب اخلاقی را به همه ما گوشزد کرده و همه بندگان را موعظه و نصیحت فرموده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند در سوره ۱۱ به بعد سوره «حجرات» در چند مسئله اخلاقی ما را نصیحت می فرمایند که رعایت کنیم.

 

وی ادامه داد: خداوند می فرمایند «نباید گروهی از مردان گروه دیگری از مردان را مورد تمسخر و استهزاء قرار دهند و زنهایی زن های دیگر را مورد تمسخر و استهزاء قرار دهند».

 

آیت الله حسینی افزود: اینکه برخی ها افرادی را مورد تمسخر قرار می دهند که یکی از دلایل کمبود شخصیت است که باعث خود بینی می شود و دیگران را همیشه پست و منفور ببیند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کسی که طایفه یا موقعیت اجتماعی خوبی دارد نباید دیگران را مورد تمسخر قرار دهد، ادامه داد: خداوند به همه ما دستور می دهد هیچ مرد و زنی حق مسخره کردن دیگران را ندارد.

 

وی به معیارهای برتری انسان اشاره کرد و یادآور شد: معیار برتری انسان پول، نام، نشان، مقام و ... نیست، بلکه اخلاق اسلامی، اخلاص، عبادت و تقوا است و کسی که چنین ویژگی های را داشته باشد نیز حق ندارد خود را نسبت به دیگران برتر ببیند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: مراجع تقلید با مقام بزرگ خود از حیث علمی و اخلاقی وقتی که پای یک ورقه ای را می خواهند امضا کنند، می نویسند «الاحقر» و مثل پادشاهان و حکام خود را بزرگ نمی کنند؛ یعنی اگر چه کسی از حیث عبادی، تقوا و معنوی هم رشد کرد، حق ندارد خود را خیلی بزرگ و دیگران را خیلی کوچک ببیند.

 

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: خداوند می فرماید «هیچ کس حق ندارد با زبان یا اشاره دست دیگران را مورد تحقیر قرار دهد و مسلمان حق ندارد لقب های زشت به دیگران نسبت دهد».

 

وی اظهار کرد: ظرافت های اخلاقی در نظام فرهنگی و اخلاقی اسلام به اندازه‌ای ظریف و زیبا است که کسی حق ندارد کلمه ای که باعث تحقیر یک مسلمان می شود را بیان کند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: خداوند می فرماید «پیروی از ظن و گمان نکنید که بسیاری از این گمان های بد گناه است و با تهمت دیگران را نباید متهم کرد».

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به بعضی شایعات در جامعه مبنی بر برخی نسبت های ناروا به مسئولان نظام، افزود: دشمن تلاش می‌کند که نگاه مردم نسبت به حاکمیت و مسئولان بد باشد.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام را تبریک گفت و ادامه داد: خداوند برای هدایت بشر و بندگان در هر مقطعی پیامبر صاحب شریعت و اولوالعزم را فرستاد.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: خداوند متعال گاهی اوقات نیز پیامبرانی تبلیغی فرستاد که مبلغ شریعت آن پیامبر است، مثل حضرت اسحاق، حضرت سلیمان، حضرت داوود و ... که اینها پیامبران تبلیغی هستند.

 

امام جمعه یاسوج افزود: حضرت عیسی مسیح پیامبر خدا بوده و اگر ما در زمان حضرت عیسی بودیم، باید آنچه که او می گفت انجام می دادیم، زیرا حجت خدا بوده کلام و فرمان او فرمان خدا بوده و پیامبر بعدی نیز هرچه او می گفت را باید انجام می دادیم.

 

وی گفت: حضرت عیسی مسیح(ع) مصدق و مبشر بود و این مصداق‌ها به این معناست که پیامبر قبل از خود را تصدیق کرده و همچنین بعث پیامبر (ص) را بشارت داد.

 

آیت الله حسینی مسیحی واقعی را عمل کردن و پذیرفتن فرموده‌های حضرت عیسی (ع) دانست و تاکید کرد: مسیحی باید پیرو پیامبر، گفتار، رفتار، امربه معروف و نهی از منکر باشد.

 

امام جمعه یاسوج به حرکت مسئولان تاریخ مصرف گذشته آمریکا در معرفی مریم رجوی به عنوان رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و افزود: این کار نشانه افول، زوال و شکست آمریکا بوده و به اندازه ای ذلیل شده اند که دست به دامن یک گروه جنایتکار فاسده ای شده اند که انسان های بیگناهی را ترور کرده و به آتش کشیدند.

 

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ منافقین در جبهه صدام علیه ملت ایران و این سرزمین جنگیدند، اظهار کرد: این افکار آمریکایی و اروپایی افکاری بوده که تلاش می کنند جانی ترین و خبیث ترین افراد را بر این جهان حاکم کنند و شاید برخی باور نمی کردند، ولی امروز توسط خود آنها چهره واقعی شان به دنیا معرفی شد.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: آمریکا به اندازه ای بدبخت و ذلیل شده که دست به دامان یک گروه جنایتکاری می شود که ۱۷ هزار انسان بی گناه را ترور و شهید کردند و حتی آتش زدند.

 

خطیب جمعه یاسوج آمریکا را مرکز شرارت‌های اخلاقی و ظلم و فساد در جهان دانست و تصریح کرد: امروز هرگونه ظلم، فساد، بی بند و باری و جنگ که در جهان اتفاق می افتد، آمریکا آن را طراحی و پشتیبانی می کند.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: ظلم، فساد و ستم در ذات و فطرت غرب است و هیچ گاه از آنها جدا نمی شود.

 

وی به همکاری منافقان در دوران هشت سال دفاع مقدس با صدام اشاره کرد و گفت: در زمان قیام میرزا کوچک خان جنگلی نیز انگلیسی‌ها مهلت ۱۵ روزه به او دادند تا به شرط تامین کردن منافعشان، او را به حکومت برسانند و اما او هیچ وقت این شرایط را نپذیرفت.

 

امام جمعه یاسوج به روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: مسئولان و مهندسان حوزه مربوطه باید نظارت کافی بر ساخت و سازها و طرح‌های عمرانی داشته باشند تا در زمان وقوع سوانح خسارات کمتری به وجود آید.

کد خبر 1241709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha