مردم لرستان میزبان چهار شهید گلگون کفن هستند

مردم لرستان با سوگواره دالکه (مادر) میزبان شهدای گمنام هستند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردم استان لرستان میزبان چهار شهید گمنام هستند.

 

مراسم تشییع شهدای گمنام در همه شهرهای استان  لرستان در حال برگزاری است و در قالب سوگواره دالکه (مادر) مراسم تشییع این شهدا برگزار می شود.

 

سوگواره دالکه ( مادر) نمادی از چشم انتظاری مادران شهدا و سوگواری مادران شهداست و در این آیین همه مردم به جای مادران شهدا، در سوگ این شهدا عزدارند.

 

مراسم  استقبال از پیکر مطهر شهدا، به رغم توطئه های دشمنان با حضور اقشار مختلف مردم از پیر تا جوان برگزار می شود.

 

ازدحام و حضور گسترده مردم نشان دهنده قدر شناسی مردم لرستان وتعلق خاطری است که به سرزمین و خاک خود دارند.

 

حضور حماسی، با شکوه، آگاهانه، بصیرت افزا و غیرتمندی اقشار و آحاد مختلف مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام، روایت بالندگی و اراده راسخ ملت ایران است.

 

این حضور نماد وحدت و همبستگی ملت ایران در حراست از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

 

حضور حماسی مردم لرستان در مراسم تشییع پیکر شهدا، نماد وحدت و همدلی در صیانت از آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای خون پاک شهیدات است.

 

حضور حماسی ملت ایران نماد، وحدت ملت ایران  برای برافراشته نگهداشتن پرچم عزت و مقاومت برابر زیادهخواهی اردوگاه مستکبران و سلطه گران زمانه و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکای حیلهگر و جنایتپیشه به شمار میرود و در خور شایستهترین و شکوهمندترین تقدیر و سپاس است.

 

مردم شهید پرور، ولایت مدار ومتدین استان لرستان با حضور صمیمانه و حماسی در مراسم استقبال از پیکر مطهر چهار شهید گمنام، صحنه های زیبای عشق به شهدا، امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب را به نمایش گذاشتند.

 

استان لرستان ۶ هزار و ۵۵۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

کد خبر 1241784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha