جمور گفت: ­­۳۰۰ هزار جلد دفترچه درمانی حذف و در این راستا علاوه بر صرفه ­جویی کلانی، بیمه­ شدگان و مستمری بگیران می­توانند بدون دغدغه­ برای اتمام برگه و یا عدم استحقاق درمان صرفاً با ارایه شماره ملی از خدمات درمانی استفاده نمایند.

جواد جمور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان یکی از برنامه­ های مهم سازمان را هوشمند نمودن تمام خدمات و تعهدات دانست و ادامه داد: خدمات غیرحضوری تحت عنوان3070 توسط سازمان تامین اجتماعی عملیاتی گردید به طوری که 30 خدمت غیرحضوری گردید و با تلاش تیم مدیریتی جدید­، درحال حاضر این خدمات به عدد 42 رسیده است که ذی­نفعان می­توانند با نصب برنامه کاربردی "تامین اجتماعی من"  بدون مراجعه به شعب به صورت غیرحضوری از خدمات متنوع این سازمان بهره‌مند گردند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان حذف دفاتر درمانی را نیز یکی دیگر از اقدامات سازمان برشمرد و گفت: با حذف فرایند صدور دفترچه درمانی، ­­300 هزار جلد دفترچه درمانی حذف و در این راستا هم صرفه ­جویی کلانی صورت پذیرفت و هم بیمه­ شدگان و مستمری بگیران می­توانند بدون دغدغه­ برای اتمام برگه و یا عدم استحقاق درمان صرفاً با ارایه شماره ملی از خدمات درمانی استفاده نمایند.

وی در خصوص بخشودگی جرایم نیز افزود: بخشودگی از سوی دولت محترم ابلاغ می­شود و هر زمانی که دولت تصمیم به این موضوع بگیرد و بخشنامه های دراین خصوص صادر شود­ جرایم ناشی از دیرکرد پرداخت حق­ بیمه  برای کارفرمایان با لحاظ شرایط ابلاغی حذف و با پرداخت اصل بدهی در زمان تعیین شده­، کارگاه فاقد بدهی می­گردد.

این مقام مسئول بیان‌داشت: جرایمی که برای کارگاه ­ها محاسبه می­شود­ به دلیل عدم ارسال لیست در موعد مقرر یا عدم پرداخت حق بیمه است که هر زمان کارفرما اقدام نماید و یا برای تقسیط بدهی اقدام کند به صورت سیتمی از اعمال جریمه بیشتر خودداری می­شود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به ارایه  تسهیلات برای بازنشسته ها در قالب وام کارمزدی نیز گفت: مبلغ این وام در سال گذشته 100میلیون ریال بوده که امسال به 120 میلیون ریال افزایش پیدا کرده و در اختیار کانون بازنشستگان قرار می­گیرد تا پس از فرایند ثبت نام در سامانه و  بررسی پرونده ­ها، افراد منتخب به بانک­ های عامل معرفی می­شوند و همچنین در مواردی وام ­های غیرشمول برای موارد خاص و اضطراری به صورت بلاعوض به بیمه شدگان پرداخت می­شود.

جمور با بیان اینکه در سال جاری برای ایام­ اربعین نیز تسهیلاتی برای افراد بیمه شده که به عتبات عالیات اعزام می­شوند فراهم شده است، تصریح‌کرد: همچنین المپیادهای ورزشی و فرهنگی و برنامه سفرهای زیارتی برای افراد بازنشسته نیز برگزار می­شود.

وی با بیان اینکه ­درحال حاضر مصارف سازمان از منابع آن پیشی گرفته است، عنوان‌کرد: در سه ماهه اول امسال این اداره کل  115 میلیارد تومان کسری وصول داشتیم­.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: بیش از 13 هزار میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان از ابتدای سال جاری تا تیرماه 1401 بوده است که از این میزان بیش از 12 هزار میلیارد­ ریال تعهدات بلندمدت و بیش از 494 میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت می­باشد.

وی پرداختی تعهدات کوتاه مدت را شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری، بیکاری، اروتز و پروتز، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه سفر و اقامت بیمار، کمک هزینه کفن و دفن و... دانست و گفت: 3 هزار و 627 پرونده از کار افتاده­، 20 هزار و 196 پرونده فوتی و 44 هزار و 51  پرونده بازنشسته از ابتدای سال جاری تا تیرماه 1401 بوده که در مجموع 67 هزار و 874 پرونده می­باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت­: قریب به 300 میلیارد تومان مطالبات معوق سازمان در دست اقدام و پیگیری است که امیدواریم با همکاری سازمان ­ها­، دستگاه ­ها و واحدهای تولیدی بدهکار و با ایجاد شرایط مناسب به حیطه وصول درآید.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان عنوان‌کرد: در سال گذشته 2 هزار و 991 میلیارد و 665 میلیون ریال پرداختی تعهدات کوتاه و بلند مدت بوده و در مقایسه با سال 97 ،  322 درصد رشد داشته است.

 

کد خبر 1241789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha