نخستین برف زمستانی استان لرستان را سفید پوش کرد

نخستین برف زمستانی استان لرستان را سفید پوش و باعث قطع شدن راه های ارتباط روستایی و تعطیلی مدارس در پنج شهرستان استان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان امروز در سخنانی اظهار داشت: با توجه به بارش برف و برودت هوا مدارس ابتدایی و پیش دبستانی پنج شهرستان این استان روز شنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل و آموزش در این مدارس مجازی می‌باشد.

 

مهدی پازوکی افزود: باتوجه به بارش برف و برودت هوا امروز سوم دیماه مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان های بروجرد، دلفان، ازنا، دورود در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل می باشد.

 

وی گفت: همچنین مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول نوبت صبح و عصر در همه بخش های شهرستان الیگودرز تعطیل است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان افزود: کسانی که با خودرو قصد ورود یا خروج به لرستان را دارند باید با امکانات و تجهیزات کامل سفر کرده و از بهمراه داشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین به دلیل بارندگی و بارش برف سنگین، تردد در تمام مسیرهای اصلی شهرستان الیگودرز و محور جاده گامسیاب شهرستان دلفان با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 

پازوکی گفت: با توجه با ادامه بارش برف در الیگودرز تردد به سمت این شهرستان امکان پذیر نیست و توصیه می‌شود مسافران از سفر به شرق استان خودداری کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: با توجه به بارش برف و باران در سطح استان، توصیه می شود هم استانی ها تا حد امکان از ترددهای غیر ضروری در جاده های اصلی و فرعی پرهیز کنند و در صورت لزوم سفر، خودرو را به وسایل گرمایشی و امکاناتی مانند زنجیر چرخ مجهز کنند.

 

بارش سنگین برف که از شب گذشته آغاز شده راه ارتباطی ۱۱۰ روستای شهرستان دلفان و همچنین شهرستان بروجرد را  مسدود کرده است.

 

بر اثر بارش برف شب گذشته، راه ارتباطی ۴۵ روستای شهرستان بروجرد مسدود شده که با تلاش عوامل راهداری در حال بازگشایی است.

 

بارندگی ها از روز پنجشنبه در لرستان آغاز شده است و براساس اعلام هواشناسی تا اواخر امروز (شنبه) ادامه دارد که به علت بارش برف سنگین در برخی شهرستان های استان تردد جاده ای در محورها با مشکل مواجه شده است.

 

این بارندگی‌ها که از پنجشنبه هفته گذشته در لرستان فعال شده است تا پایان روز شنبه ادامه دارد.

 

۳۸۰ نیروی راهدار با استفاده از ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در قالب ۳۸ تیم در ۳۸ پایگاه جاده ای لرستان مستقر هستند و راهداری استان تمهیدات لازم را برای خدمات زمستانی انجام داده است تا با آمادگی کامل در این فصل به مردم خدمت رسانی کند.

کد خبر 1241793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha