لزوم تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی درختان در جهرم

شعبانی گفت: به همه کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از وقوع مخاطرات مذکور را در دستورکار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن شعبانی، امروز شنبه (۳ دی) در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان جهرم بر ضرورت آمادگی کامل اعضای ستاد بحران شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی در جهت مدیریت بحران های احتمالی تاکید کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهرم در ادامه برلزوم اجرای مصوبات شورای مدیریت بحران شهرستان تاکید کرد و افزود: باید مصوبات ستاد شهرستان به صورت کامل اجرایی شوند.

 

وی نسبت به احتمال تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی نیز هشدار داد وگفت:‌ به همه کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از وقوع مخاطرات مذکور را در دستورکار داشته باشند.

 

شعبانی بیان کرد: پس از عبور سیستم فعلی تا پایان هفته جاری شاهد سرمای شدید در سطح شهرستان هستیم که احتمال سرمازدگی وجود دارد.

 

فرماندار ویژه جهرم تاکید داشت: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

 

وی با اشاره به احتمال بارش ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی متری در سال زراعی جاری در جهرم گفت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی درزمستان امسال، شاهد بارش های خوبی هستیم.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهرم بر لزوم هماهنگی بین دستگاه ها در هنگام وقوع بحران تاکید کرد و بیان داشت: جزیره ای عمل کردن دستگاه ها در هنگام وقوع بحران خود موجب بحران است.

 

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهرم، اقدامات و امکانات مورد نیاز برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در برخی مناطق و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد و آخرین وضعیت شهرستان‌ از نظر میزان بارندگی، وضعیت راه‌ها درون شهری و برونش شهری، امکانات مورد نیاز و … مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

 

همچنین بخشداران، شرکت‌های برق، آب وفاضلاب، گاز، شبکه زیرساخت مخابرات، شهرداری، هلال احمر، راهداری و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان آخرین وضعیت مجموعه خودرا گزارش دادند و آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

کد خبر 1241803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha