هشدار فراکسیون الصادقون عراق نسبت به خطر به تعویق انداختن پیگیری پرونده شهادت «سردار سلیمانی» و «المهندس»

فراکسیون پارلمان الصادقون در عراق بر ادامه پیگیری و تعقیب عاملان شهادت «سردار سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان تاکید کرد و نسبت به خطر به تعویق انداختن پیگیری این پرونده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهدنیوز، «محاسن الدلیمی» نماینده فراکسیون پارلمانی الصادقون عراق امروز(شنبه سوم دی 1401) در اظهاراتی گفت: برخی از کسانی که در ترور فرماندهان النصر« شهید سردار سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» و همراهانشان دخالت داشتند، سمت‌هایی در دولت پیشین داشتند.

 

الدلیمی افزود: سومین سالروز شهادت فرماندهان النصر در نزدیکی فرودگاه بغداد فرارسیده است. به همین دلیل باید کسانی که در این جنایت دست داشتند، افشا شوند. همچنین تصمیم پارلمان در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق اجرایی شود.

 

وی ادامه داد: اگرچه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا اعتراف کرده است که کاخ سفید پشت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس بوده است، اما شواهد و مدارک نشان می دهد که مزدوران داخلی نیز در جنایت فرودگاه بغداد دست داشتند.

 

نماینده فراکسیون الصادقون تاکید کرد: این فراکسیون قصد دارد تا کسانی را که در ترور فرماندهان النصر دست داشته اند، به طور قانونی از طریق دادگاه های عراق تحت پیگیرد قانونی قرار داد.

 

جنبش هماهنگ کننده مردمی نیز اعلام کرد که قصد دارد اولین کنفرانس خود را برای روشن کردن پیامدهای حقوقی و سیاسی جنایت فرودگاه بین المللی بغداد برگزار کند.

کد خبر 1241854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha