انقلاب اسلامی متعلق به اصناف است

آیت الله دژکام گفت: انقلاب اسلامی متعلق به اصناف است و بازار در حمایت از انقلاب اسلامی غوغا کرده است اما امروز دشمن به طمع افتاده از زبان یاران انقلاب حرفی علیه انقلاب بزند و اصناف ما باید با توجه به قیامت در این عرصه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز شنبه (3 دی) در همایش جهاد تبیین اتاق اصناف مرکز فارس با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: بازار ما همواره محل نشر معارف اهل بیت (ع) بوده است و بیش از یکصد سال است که مجلس بزرگداشت حضرت زهرا (س) در بازار «وکیل» شیراز برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: بازار در کنار روحانیت همواره برای حمایت از دین و عرصه های دینی تلاش کرده است.

وی با اشاره به خطبه «فدکیه» به عنوان خطبه مشهور حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: حضرت در این خطبه برای پس گرفتن حقی که از ایشان غصب شده بود و حق امیرالمونین (ع) خطبه را آغاز کردند و حقانیت خود را نسبت به باغ «فدک» ذکر فرمودند و 2 جور اقامه دعوا کردند اما قضات آن روز دلیل حضرت را نمی خواستند بشنوند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حضرت فرمودند که باغ «فدک» را پیامبر به ایشان بخشیده اند و شاهد آوردند که چند سال خودشان در این ملک تصرف می کرده اند و  یکی از شاهدها حضرت امیرالمونین (ع) بودند که شهادتشان را قضات رد کردند و همینطور شهادت امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، هم پذیرفته نشد.

وی اضافه کرد: مسلما در قرآن کریم، آیه داریم که این باغ ملک پیغمبر (ص) بوده است و حضرت زهرا (س) فرمودند که باغ ارث پیامبر (ص) برای ایشان است و به ذکر آیاتی در این مورد پرداختند و باز هم قضات نپذیرفتند و حضرت فرمودند که این دادگاه تمام شد اما دادگاه دیگری هستو ما باید از ایشان در امور خود الگو بگیریم که دادگاه بزرگی که قاضی آن خداست را پیش رو داریم و در آن روز دادستان، وجود مقدس خاتم انبیا حضرت محمد (ص) خواهد بود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: در تصمیم گیری هایی که از مغازه و محل کسب تا اجتماع و مسایل سیاسی می گیریم باید بدانید که دادگاه دیگری هم هست.

وی افزود: امروز سختی هایی در زندگی ما هست و با چالش هایی مواجهیم که با تمدن اروپایی و آمریکایی که مهره های ریزش در این طرف هستند و باید با تمسک به مرام اهل بیت (ع) عمل کنیم و قیامت را در نظر بگیریم.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش اصناف در انقلاب اسلامی هم گفت: انقلاب اسلامی متعلق به اصناف است و بازار در حمایت از انقلاب اسلامی غوغا کرده است اما امروز دشمن به طمع افتاده از زبان یاران انقلاب حرفی علیه انقلاب بزند و اصناف ما باید با توجه به قیامت در این عرصه اقدام کنند و زحمتکشان حوزه اصناف باید به عنایت و توجهی که خدا به کاسب دارد توجه کنند و بدانند مسیر خدا شکست ناپذیر است.

کد خبر 1241883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha