دستگاه های اجرایی نسبت به ثبت دقیق اطلاعات در سامانه رصد اقدام کنند

عسکری گفت: دستگاه های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت دقیق اطلاعات در سامانه رصد اقدام کنند و کندی ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید احسان عسکری ظهر امروز (۳ دی ماه) در نشست شورای اشتغال از ثبت نشدن آمار اشتغال برخی دستگاه‌ها در سامانه رصد ناراضی بود و اظهار کرد: ثبت دقیق امار اشتغال علاوه بر تاثیر در ارزش یابی به افزایش و دریافت سهم تسهیلات در استان منجر می شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در عمل و واقعیت میدانی اشتغال در استان ایجاد شده ولی به واسطه برخی مشکلات، اطلاعات در سامانه رصد ثبت نشده و مسئولان برخی دستگاه های مربوطه باید سریعا این موضوع را لحاظ کنند.

 

وی تاکید کرد: تحلیل وضعیت موجود اشتغال در استان باید به صورت دقیق اعلام شود تا تصمیم گیری کارگروه اشتغال و راه کارهای بهتر و گره گشایی از کار اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

 

عسکری ابراز داشت: باید ظرفیت بخش های اقتصادی و روستاهای مختلف و دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان را در اشتغال آفرینی شناسایی کرد و بر اساس آن و منابع موجود، همراه با امکانات روستایی یک مدل نو به اجرا در آورد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعال شدن شرکت‌های پیمانکاری و طرح‌های جهش مسکن حوزه راه و شهرسازی سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اشتغال ایجاد شده در این خصوص گفت: ضعیف‌ترین آمار ثبت اطلاعات سامانه رصد مربوط به راه و شهرسازی است این دستگاه‌ علی‌رغم فعال شدن پروژه‌ها تنها ۱۱ درصد اشتغال را ثبت کرده است.

 

وی بیان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی با وجود اشتغال ایجاد شده اما آمار خوبی در سامانه رصد ثبت نکرده اند که در صورت تداوم موضوع اعلام خواهند شد.

 

به گفته عسکری، عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی خوب است و آمار اشتغال دستگاه‌ را در سامانه رصد ثبت کردند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی در ثبت اطلاعات مربوط به میزان تولید را قابل قبول ندانست و عنوان کرد: پیرامون ثبت اطلاعات اشتغال دستگاه‌ها و همچنین ثبت میزان تولید دستگاه‌ها در سامانه مربوطه، آموزش های لازم ارائه شود.

 

علی شهابی‌نسب، دبیر شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۶، یک هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان است که سهم دستگاه‌ها و بانک‌ها از این میزان اعتبار مشخص خواهد شد.

کد خبر 1241907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha