اجرای اقدامات لازم به منظور افزایش کیفیت آب آشامیدنی شهرستان‌های رامشیر، کارون و هندیجان

استاندار خوزستان گفت: اقدامات لازم به منظور افزایش کیفیت و کمیت آب آشامیدنی شهرستان‌های رامشیر، کارون و هندیجان و رفع مشکلات آبرسانی این سه شهرستان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان، در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده استان، با اشاره به انجام اقدامات لازم در زمینه افزایش کمیت و کیفیت آب شرب سه شهرستان کارون، رامشیر و هندیجان و روستاهای این شهرستان‌ها اظهار کرد: در شهرستان رامشیر در حدود ۶۰ روستا مشکلاتی در زمینه تامین آب دارند چراکه تاسیسات آب شرب این روستاها برای ۲۰ الی ۲۵ روستا طراحی شده است.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه بدین منظور مصوب شد شرکت آبفا اقدامات لازم برای رفع این مشکل را به نحوی تسریع کند تا آب آشامیدنی پایدار در اختیار این ۶۰ روستا قرار گیرد، افزود: در زمینه آبرسانی شهرستان هندیجان نیز مقرر شد شرکت آبفا علاوه بر تامین آب شرب این شهرستان و روستاهای آن، با استفاده از دستگاه‌ آب شیرین کن، آب باکیفیت را در اختیار مردم این شهرستان قرار دهد.

 

وی به وضعیت تاسیسات آب شهرستان کارون و ارتقای سیستم فیلتراسیون آن اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز مقرر شد شرکت آبفا ظرف یک ماه اقدامات لازم را تسریع و در عین حال برای تامین آب این شهرستان از منابع آب دیگری همچون آب غدیر و آب حیات استفاده کند.

 

خلیلیان، با اشاره به موضوع بیماری‌های تنفسی به ویژه در کودکان، تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماری‌های تنفسی به ویژه در این فصول، هماهنگی‌های لازم به منظور تامین اعتبار و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام و بنا شد ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تهیه تجهیزات مورد نیاز به ویژه ونتیلاتور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

 

کد خبر 1242031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha