پیکر مطهر ۶شهید گمنام دراستان سمنان تدفین می شود

سرهنگ سلامی با اشاره به برنامه تشییع ۶ شهید گمنام در استان سمنان گفت: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرهای سمنان، شاهرود و گرمسار تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمد حسن سلامی درگفتگو با خبرنگارشبستان درسمنان با بیان اینکه مراسم استقبال از شهدا به میزبانی یادمان شهدای کوشک امام رضا (ع) در ورودی شهر سمنان پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد گفت: مراسم آئین‌های ویژه سوگواری ایام فاطمیه وهمچنین وداع برای ۶ شهید گمنام در مکان های مختلف درسطح استان تا پنجم دیماه ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه مراسم تدفین این شهیدان سه شنبه ششم دیماه همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) برگزارمی شود افزود: شهدای گمنام در سه شهرستان سمنان، شاهرود و گرمسار و در ۶ نقطه با حضور حداکثری مردم سمنان به آغوش خاک سپرده می‌شوند تا سبب خیر و برکت در این مناطق باشند.

 

وی از میزبانی شهرستان شاهرود برای سه شهید گمنام خبردادو افزود: پیکر مطهر این شهدا روز سه شنبه ۶ دیماه ساعت۱۰:۳۰ از محل کانون بسیج تا میدان امام خمینی (ره) تشییع می شود و بعد از برگزاری مراسم نماز ظهر و عصر در کانون بسیج یکی از این شهدا خاک سپاری شود.

 

سلامی با بیان اینکه همزمان دو شهید دیگر دفاع مقدس نیز در یادمان شهدای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و همچنین حوزه علمیه حضرت معصومه (س) این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شود، اضافه کرد: پیکر مطهر دو شهید دیگر دفاع مقدس ساعت ۱۴:۳۰ همین روز در سمنان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه دوشهید مرکز استان سمنان در یادمان معراج الشهدای مرکز استان سمنان و یادمان استانداری سمنان خاکسپاری خواهند شد اظهارداشت:مردم متدین و شهید پرور می‌توانند با حضور در میدان کوثر تا معراج الشهدا در مراسم تشییع این دو شهید شرکت کنند.

 

وی از خاکسپاری آخرین شهید گمنام درشهرستان گرمسار خبردادوگفت: پیکر مطهر این شهید ساعت ۹ صبح از میدان انقلاب تا میدان امام خمینی (ره) تشییع و در یادمان دانشگاه جامع گرمسار به خاکسپاری می‌شود.

 

به گفته سلامی،شهید ۱۶ ساله (محل شهادت شلمچه عملیات کربلای ۵) در معراج الشهدای سمنان، شهید ۲۶ ساله (محل شهادت جزیره مجنون عملیات خیبر) در استانداری سمنان، شهید ۱۷ ساله (محل شهادت شرق دجله عملیات بدر) در کانون بسیج جوانان شاهرود، شهید ۱۶ ساله (محل شهادت شلمچه عملیات کربلای ۵) در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شهید ۱۷ ساله (محل شهادت جزیره مجنون عملیات خیبر) درحوزه علمیه خواهران حضرت معصومه شاهرود، شهید ۲۱ ساله (محل شهادت شلمچه در تک دشمن در سال) ۶۷ در دانشگاه جامع گرمسار به خاک سپرده  خواهند شد.

 

زندانیان اردوگاه حرفه‌آموزی سمنان، دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان و بسیج دانشجویی این مرکز و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای امامزاده یحیی سمنان طی چند شب گذشته وامروز با شهدای گمنام تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس با چشمانی اشک آلود در فضای آکنده از حزن واندوه وداع کردند.

کد خبر 1242070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha