سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راه بازسازی عتبات عالیات را هموار کرد

طاهرخانی با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بازسازی عتبات عالیات گفت: ان شالله ادامه دهنده راه حاج قاسم سلیمانی باشیم که این مسیر را هموار کرد و ان شاالله بتوانیم قدم های خوبی در مسیر توسعه عتبات عالیات برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، مهدی طاهرخانی در همایش سلاله های فاطمی و گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که امروز (یکشنبه ۴ دی) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه قرار داریم و حضور شهدای گمنام در این ایام در نقاط مختلف، استان و کشور ما را عطرآگین کرده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: امروز در تاریخ دفاع مقدس، آغاز عملیات کربلای چهار است و استان قزوین نزدیک به ۱۰۵ شهید در این عملیات تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۱۷۵ شهید با دستان بسته به شهادت رسیدند.

 

وی اضافه کرد: در دی ماه مناسبت های مختلفی از جمله حماسه ۹ دی و ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را داریم و خداوند را شاکر هستیم در این ایام در محضر شهدا نفس کشیده و زندگی می کنیم.

 

طاهرخانی توضیح داد: بعد از سقوط صدام وقتی نیروهای مقاومت اسلامی به سرپرستی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وارد کشور عراق شدند و به حرم حضرت علی (ع) رفتند، سردار سلیمانی آنجا گریست که چرا باید حرم آقا اینگونه نگهداری شود و تدبیری می کنند که شروع به نظافت، بازسازی و تعمیرات حرم کنید.

 

وی اعلام کرد: امروز در کنار حرم حضرت علی (ع) در نجف، صحن حضرت زهرا (س) احداث شده که این صحن در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افتتاح می شود و این امر از برکات حاج قاسم سلیمانی و شهداست.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تأکید کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که احداث صحن حرم حضرت زینب (س) هم به ما ایرانی ها واگذار شده است که ان شالله در مسیر شهدا و اهل بیت قدم های مثبتی را برداریم و فرهنگ فاطمی و حسینی را نشر دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ان شالله ادامه دهنده راه حاج قاسم سلیمانی باشیم که این مسیر را هموار کرد و ان شاالله بتوانیم قدم های خوبی در مسیر توسعه عتبات عالیات برداریم.

 

طاهرخانی یادآور شد: توسعه حرم طفلان مسلم هم به استان قزوین واگذار شده که انشالله این اقدام هم با مشارکت مردم به خوبی انجام شود.

 

در ادامه مسئول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ما اگر به زندگی حضرت زهرا (س) بنگریم ایشان در عمر شریف کوتاه شان کمتر از ۱۰۰ روایت داشتند و ۲ خطبه خواندند و چند دعای روز داشتند که اگرچه تعداد به ظاهر محدود بوده ولی بسیار غنی است.

 

حجت الاسلام میرسلیمی افزود: یکی از خطبه ها، خطبه فدکیه است که اصول و فروع دین در آن آمده است و حضرت زهرا (س) در ۱۷ بند کل دین را بیان فرموده اند و حضرت زهرا (س) این خطبه را در مسجد با شجاعت و شهامت خواندند و جهاد تبیین کردند.

 

وی عنوان کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام از دنیا رفتند، حضرت زهرا (س) بسیار سختی کشیدند به طوری که فرمودند هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد و ایشان فرمودند شیطان روز رحلت شهادت گونه پیامبر سر از غار بیرون آورد و شما را سبک یافت یعنی از نظر معرفتی سبک دید.

 

مسئول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امروز دنیای شبهات مطرح شده و جنگ ترکیبی و جنگ شناختی را داریم و باید مطالعات معرفتی خود را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به تشییع پیکر شهدا در اقصا نقاط کشور از جمله استان قزوین خاطر نشان کرد: شهدا به آسمان و اهل بیت گره معنوی خورده اند و نزد اهل بیت (ع) عزیز هستند.

 

کد خبر 1242084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha