دفاع از ولایت، از شاخص های فرهنگ فاطمی است

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ فاطمی، گفت: دفاع از ولایت از شاخص های فرهنگ فاطمی است.

حجت الاسلام مهدی فاطمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) در برابر دشمنان اسلام ایستاد و نتیجه این انقلاب، ماندگاری اسلام ناب بود.

 

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ فاطمی و سبک زندگی فاطمی، افزود: اگر دفاع حضرت فاطمه(س) از امام علی (ع) نبود، امروز خبری از اسلام ناب نبود.

 

امام جمعه رومشکان، افزود: دفاع از ولایت و ولایت مداری از شاخص های بارز فرهنگ فاطمی و سبک زندگی فاطمی است.

 

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان دشمنان مترصد این بودند که اسمی از پیامبر نباشد، خبری از دین نباشد و آن را در این می دیدند که ولایت از بین برود.

 

حجت الاسلام فاطمی ادامه داد: حضرت صدیقه سلام الله علیها با محور قرار دادن ولایت و دفاع از ولایت در واقع نقش موثری را در دفاع از اسلام و معرفی اسلام ناب ایفا کردند.


 وی
با بیان اینکه فاطمیه در فرهنگ شیعی اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها هم در جهت دفاع از ولایت ایثار کرد، هم ولایت و ولی را به درستی شناخت و هم جان خود را در آن مقام تقدیم کرد و به همه یاد داد که در دفاع از ولایت و در دفاع از دین خدا باید همه ملاحظات را کنار گذاشت و در خدمت دین خدا قرار گرفت.


حجت الاسلام فاطمی بصیرت، شناخت وظیفه و شناخت حق و باطل است از دیگر شاخص های فرهنگ فاطمی دانست و افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها با شناخت مسیر حق و شناخت دشمن و شناخت ولی خدا موفق شد وظیفه خود را به درستی بشناسد، مسیر را به درستی پیدا کند و بداند که باید در آن مقطع تاریخی چه عکس العملی نشان دهد و چه رسالتی را انجام دهد.

کد خبر 1242085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha