نشست تخصصی سفیران بازآفرینی در رشت برگزار می شود

همزمان با ۱۰۰ شهر در ایران، رویداد تخصصی سفیران بازآفرینی فردا(دوشنبه، ۵ دی) به میزبانی شهرداری رشت برگزار می شود.

پیمان پارسا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهارکرد: همزمان با ۱۰۰ شهر در ایران، رویداد تخصصی سفیران بازآفرینی صبح و عصر روز دوشنبه (۵ دی) به میزبانی شهرداری رشت و در سالن آتش نشانی میدان انتظام برگزار می شود.

 

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اشاره به سالگرد زلزله فاجعه بار بم، گفت: در سالروز زلزله بم -که به نام روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی در تقویم کشور نامگذاری شده است- رویدادی در 100 شهر با شعار «بم سفیرنوسازی برای ایران قوی» برگزار می‌شود.

 

پارسا اضافه کرد: این رویداد کشوری  با هدف ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده از سوی شرکت بازآفرینی کشور و با حمایت وزارت راه و شهرسازی در سراسر ایران برگزار خواهد شد.

 

وی، با اشاره به اینکه پنجم دی ماه شهرداری رشت میزبان سفیران نوسازی شهرستان بم است، اظهار کرد: شهر رشت 717 هکتار بافت فرسوده دارد و علاوه بر آن ساخت و ساز های بدون پروانه و ضابطه در زمین‌های نسق یکی از معضل‌های حاشیه مرکز استان است. بنابراین این رویداد که با هدف آموزش به سازندگان و شهرداری هاست، می تواند نقش موثری در مقاوم سازی ساختمان ها و کاهش اثرات بلایای طبیعی بویژه زلزله داشته باشد.

 

پارسا با اشاره به برنامه های این رویداد آموزشی در شهر رشت، گفت: محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت ویبنار سخنرانی می کند و سفیران بازآفرینی بم نیز به صورت حضوری برنامه آموزشی خواهند داشت.

 

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت افزود: عصر روز دوشنبه نیز سفیران بازآفرینی با حضور در مسجد ولی عصر واقع در محله کم برخوردار سیاه اسطلخ، برای سازندگان برنامه آموزشی خواهند داشت.

 

پیمان پارسا تاکید کرد: نوع نگاه ها به حوزه بازآفرینی در شهرداری ها باید تغییر کند و بازآفرینی در بافت های فرسوده و محلات کم برخوردار و سکونتگاه های غیر رسمی می باید در اولویت برنامه ریزی شهرداری ها قرار گیرد.

کد خبر 1242086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha