فریاد مراکشی ها  در ۳۰ شهر این کشور علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

صدها فعال مراکشی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در ۳۰ شهر این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، صدها فعال مراکشی شنبه عصر (سوم دی ماه) در 30 شهر مراکش علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

 

جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و علیه عادی سازی  شامل 15 سازمان سیاسی، صنفی و حقوق بشری در هشتمین روز ملی همبستگی با مردم فلسطین مردم را به تظاهرات فراخواندند.

 

این تظاهرات با شعار «فلسطین امانت است و عادی سازی خیانت است» و «مبارزه مستمر برای براندازی عادی سازی» برگزار شد و در این تظاهرات،  پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را شوم دانستند.

 

فعالان سیاسی و حقوقی از جریان های چپ و اسلامی در دارالبیضائ، برکان، مکناس، طنجه، العرایش، وفاس و اکادیر و چندین شهر دیگر به خیابان ها آمدند و تظاهرات کردند.

 

مخالفان عادی سازی رابط با رژیم صهیونیستی مقابل مقر پارلمان مراکش در رباط، پایتخت این کشور تظاهرات برگزار کردند و طی آن شعارهایی در همبستگی با فلسطین سر دادند.

 

تظاهر کنندگان شعارهایی همچون جانمان فدای فلسطین، عادی سازی روابط لکه ننگ است و ما با فلسطین هستیم سر دادند.

 

در طول تظاهرات، مخالفان پرچم فلسطین را در دست داشتند و حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

 

طیب مضماض، هماهنگ کننده «جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و علیه عادی سازی» گفت: «تظاهرات عصر شنبه در 30 شهر مراکش، در چارچوب برنامه جبهه برای مقابله با عادی سازی برگزار شد.

 

وی تاکید کرد: « فلسطین در قلب مردم مراکش جای دارد و این عشق راد ر جام جهانی قطر به خوبی نشان دادند. هواداران مراکشی هنگام پیروزی، پرچم فلسطین را برافراشتند

 

وی اظهار کرد: اعضای جبهه به حمایت خود از فلسطین ادامه می دهند و جامعه مراکش هر گونه رابطه با صهیونیست های جنایتکار را رد می کند و توافق با آن را بدبختی می داند.

 

گفتنی است، انجمن های طرفدار عادی سازی قرار است به مناسبت سالگرد از سرگیری روابط مراکش و رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه در رباط مراسمی را برگزار کنند.

کد خبر 1242087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha