معلم با تربیت نسلی توحیدی و دین‌مدار می‌تواند نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا کند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با بیان اینکه مهمترین هدف غایی نهادهای متولی تعلیم و تربیت سوق دادن انسان به مقام قرب الهی و جامعه پذیر کردن افراد است، گفت: معلم با تربیت نسلی توحیدی و دین‌مدار می‌تواند نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امروز یکشنبه (۴ دی) در آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی، با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بتواند افرادی را تربیت کند که با ارزش‌های اسلام و ائمه اطهار (ع) و مسیر و تفکر آنها آشنا باشند، اظهار کرد: مهمترین هدف غایی نهادهای متولی تعلیم و تربیت سوق دادن انسان به مقام قرب الهی و جامعه پذیر کردن افراد است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به نقش مهم مقام معلم و مربی در اسلام، افزود: پرونده اعمال انسان‌ها حتی بعد از مرگ نیز باز است و اعمال ماتاخر افراد همچنان بر پرونده اعمال انسان تاثیر می گذارد.

 

وی اضافه کرد: معلم با تربیت نسلی توحیدی و دین‌مدار می‌تواند نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا و ثواب اخروی تربیت نسلی دین‌مدار را برای خود مرقوم کند.

 

امام جمعه اهواز، با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های تربیتی در حوزه‌های مختلف عملکردی آموزش و پرورش، تصریح کرد: امروز مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی توحیدی، دین‌مدار و اخلاق‌مدار است و بر این اساس یکی از اقداماتی که می‌بایست در این خصوص صورت گیرد معرفی الگوهای والای تربیتی مانند حضرت فاطمه زهرا (س) به نسل جدید است. 

 

وی در پایان یاد آور شد: اسلام برای مقام زن و مرد والاترین جایگاه تربیتی و اجتماعی را در نظر گرفته و این رسالت آموزش و پرورش است که می‌بایست با تکیه بر سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و با تاکید بر رویکردهای نوین آموزشی نسبت به آگاه‌سازی دانش‌آموزان در ارتباط با این امر اقدام کند‌.

 

کد خبر 1242091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha