آغاز ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی /۱۲ مرکز علمی وکاربردی دراستان سمنان وجود دارد

محمدیان سمنانی با اشاره به آغاز ثبت نام دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان درمقطع کاردانی از امروز تا ۱۴ دیماه گفت: زمان ثبت نام دوره کارشناسی از هفتم لغایت ۱۷ دیماه می باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان در سمنان، سعید محمدیان سمنانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز علمی وکاربردی دراستان سمنان گفت: این مراکز در ۱۰۷ کدرشته کاردانی و ۷۸ کدرشته محل کارشناسی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو پذیرش می کنند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با بیان اینکه متقاضیان علاقمند برای حضور در دانشگاه علمی کاربردی می توانند از سه طریق اقدام کنند افزود: مراجعه به سایت سازمان سنجش، سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراجعه حضوری به مراکز علمی کاربردی فعال در استان راههای ثبت نام می باشد.

 

وی با اشاره به فعالیت هشت مراکز علمی کاربردی استان سمنان در جوار واحدهای صنعتی  اظهارداشت: سه مرکز عمومی و یک مرکز علمی کاربردی دولتی نیز در استان سمنان فعالیت دارند.

 

محمدیان سمنانی سه گزینه اشتغال، وام دانشجویی و معافیت تحصیلی را از عوامل اصلی در جذب حداکثری دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی برشمردوافزود: مراکز علمی کاربردی با بکارگیری از این ظرفیتها می تواندد در جهت جذب دانشجو بسیار موفق باشند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان، بورسیه تحصیلی دانشجویان، پرداخت وام دانشجویی و نرخ پایین شهریه به نسبت دیگر دانشگاه ها را از مزایای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی عنوان کردوافزود: امکان برگزاری کلاس های آموزشی در روزهای پنجشنبه و جمعه فراهم شده است.

 

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی به دانشجویان این دانشگاه اظهارداشت: دانشجویان در این دانشگاه می توانند از ترم دوم تا پایان دوره از وام دانشجویی که بخش اعظم هرینه تحصیلی آنها را شامل می شود برخوردار شوند.

 

محمدیان سمنانی از اشتغالزایی بالا به عنوان یکی دیگر از مهمترین مزیت های تحصیل در مراکز علمی کاربردی استان نام برد و گفت: با توجه به فنی بودن بسیاری از رشته ها در مراکز علمی کاربردی استان،برخی فارغ التحصیلان در همان واحدهای صنعتی و دانشگاهی استخدام می شوند و این مزیت خوبی است که در این دانشگاه وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان سمنان را ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دانشجو ذکر کردو افزود: بیش از ۷۰۰ مدرس در رشته‌های مختلف با دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان همکاری دارند.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان سمنان بیش از ۲۳ هزار فارغ‌التحصیل در رشته های مخلف داشته که بخش عمده آنها وارد بازار کار شدند.

 

محمدیان سمنانی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنررا از جمله گروه‌های درسی عنوان کرد که مراکز علمی کاربردی استان سمنان در آنها دانشجوی می‌پذیرد.

 

.

 

 

 

کد خبر 1242132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha