استقبال گرم مردم بندرعباس از ۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس

مردم شهیدپرور بندرعباس با حضور در اسکله شهید حقانی از پیکرهای پاک و مطهر پنج تن از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، پیکرهای این شهدا که ساعت 8 صبح امروز از طریق فرودگاه قشم وارد بزرگترین جزیره ایرانی شده بودند پس از تشییع دریایی بین اسکله شهید ذاکری قشم و اسکله شهید حقانی بندرعباس، با استقبال بندرعباسی های ولایت مدار و قدرشناس وارد این شهر شدند.

 

امیرحسین ذاکری، مسئول امور شهدای گمنام استان هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: آیین تشییع  پیکر مطهر این 5 شهیدگمنام همزمان با سراسر کشور روز سه شنبه 6 دی ماه سال جاری ساعت 9:30صبح از میدان امام خمینی(ره)،پارک شهید دباغیان تا مسجد جامع بندرعباس بر روی شانه‌های ملت شهید پرور،یادگاران هشت سال دفاع مقدس و همرزمان این شهدا برگزار می‌ شود.

 

 

وی افزود: شهدای گمنام در نقاط شهرک پیامبراعظم(ص)، شهر درگهان قشم، شهرک شهید توحیدی جاسک، حسینیه  امام رضا(ع) کردر رضوی میناب در ایام دهه مقاومت تشییع و تدفین خواهند شد.

 

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز گفت: ملت ایران بیش از 300 هزار شهید داد و نه یک وجب خاک وطن به یغما رفت و نه لحظه‌ای از آرمان‌های ترسیم شده رهبر کبیر انقلاب عقب نشینی کرد.

 

 

این شهدا سال1367 در عملیات بدر و حمله دشمن بعثی به شهادت رسیده اند و از مناطق عملياتي شرق دجله و شلمچه تفحص شده اند.

 

اکنون 196شهید گمنام دفاع مقدس در 74 نقطه یادمانی هرمزگان تدفین شده اند که با حضور پیکر های مطهر 5 شهید گمنام در دی ماه سال جاری، مجموع شهدای گمنام تدفین شده در استان به 201 شهید گمنام در 79 نقطه در هرمزگان می رسد.

کد خبر 1242171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha