گلخانه مرکزی فنی و حرفه ای شیروان احیاء شد

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شیروان گفت: به دلیل کاهش نزولات آسمانی، گلخانه مرکزی فنی و حرفه ای شیروان احیاء شد.

احمد دلیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و لزوم احداث کشتکار گلخانه ای در کشور، گلخانه مرکزی شیروان بعد از گذشت پنج سال مجدد وارد چرخه بهره برداری قرار گرفت.

 

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شیروان عنوان کرد: با توجه به کاهش اعتبارات جاری مراکز فنی و حرفه ای و همچنین ترویج کشت گیاهان مقاوم و جایگزین برای محصولات پر آب و کم بازده مثل گوجه و خیار،در مرحله اول کشت گیاه مقاوم و کم آب آلوئه ورا  در دستور کار قرار گرفت.

 

دلیر با بیان اینکه پاجوش اولیه این گیاه با همکاری و همراهی مدیریت و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آشخانه تامین شده است، خاطرنشان کرد: آماده سازی گلخانه و زیرسازی و کاشت گیاهان مذکور تماما به همت کارکنان و کارآموزان مرکز انجام شده و عملا به جز پوشش گلخانه تمامی امور به صورت کاملا رایگان اجرا شده است.

 

 شهرستان شیروان پیشتاز در توسعه کشت گلخانه ای استان است. این شهرستان ۲۸ گلخانه فعال ۱۰ هکتاری دارد که در ۱۷ واحد گلخانه های این شهرستان سبزی و صیفی، خیار و گوجه فرنگی و در مابقی گیاهان زینتی و گیاهان دارویی کاکتوس، گیاهان گلدانی و آلوئه ورا کشت می‌شود.

 

 

کد خبر 1242228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha